Indiferent ca este vorba de un proiect personal, de o afacere de familie sau de un proiect gigant in cadrul unei companii mamut, ai fost macar o data pus in incurcatura?

Simti ca desi intelegi despre ce este vorba, ceva iti scapa? Stai sa te gandesti ca ceva parca nu merge, dar nu stii foarte bine despre ce este vorba concret?

Vreau sa te opresti din citit si timp de cateva secunde sa te duc cu gandul la o astfel de situatie. Ce ai simtit? Cum te-au vazut ceilalti, sigur si increzator sau sovaielnic?

Este un sentiment care te scoate din zona de confort si care face ca partea emotionala s-o ia razna si sa preia controlul. Si, desi uneori nu este un lucru rau, de data aceasta cred ca nu este cea mai buna varianta.

Ei bine si ajungem si la partea in care iti dai seama daca acest articol este pentru tine. Nu de alta, dar toate acestea se pot rezuma intr-un singur cuvant si mi-ar parea rau ca la final sa fii dezamagit.

Daca mai devreme te-ai identificat cu personajul cand ai citit intrebarile cred ca merita sa citesti; daca nu, ma inclin si ma bucur pentru tine. Foarte probabil ai o super disciplina de lucru si o experienta de invidiat. Felicitari! (p.s. as fi curios totusi daca citesti sa imi spui ce parere ai.)

Acum, revenind la tine, daca vrei sa afli care este secretul care de-a lungul anilor m-a scos din incurcatura, acesta este consistenta. Sau:

aplicarea consistenta a unor instrumente de management al proiectelor

Mi-as dori sa mai adaug un termen si anume cel de metodologie de proiect. Daca nu esti familiarizat cu termenul, acesta defineste un set de proceduri, reguli, procese si bune practici pe care ar trebui sa le folosesti astfel incat sa duci la capat un proiect.

Care este legatura dintre cei doi termeni: consistenta si metodologie ?

Daca lucrezi intr-o companie care are implementata o metodologie de proiecte, atunci mai mult ca sigur, pasii prin care treci prin proiect te vor obliga, sau sa folosesc un temen mai relaxat, te vor ghida sa respecti anumite lucruri si vei ajunge la un rezultat.

In cazul mai putin fericit in care nu ai la dispozitie o metodologie (sau exista si nu prea te ajuta), acest efort trebuie sa-l compensezi printr-un mod de lucru disciplinat.

Mai clar, pe masura ce avansezi in proiect, mai ales daca lucrurile  se leaga, exista riscul sa te pierzi in detalii, sau sa crezi ca poti sa faci lucrurile pe repede inainte. Mai ales daca ai mai multe pe cap, fie ca vorbim de mai multe proiecte, fie ca ai un singur proiect insa mai ai si altele de facut.

Si chiar daca pentru o perioada merg lucrurile bine, cand se strica treaba, trebuie sa revii la lucrurile de baza. Mie imi place sa-i spun coloana vertebrala a proiectului:

  • Obiective clare si aliniate
  • Cerinte bine definite si documentate
  • Criterii de acceptanta
  • Un WBS (work brakedown structure) complet
  • Un timeline (schedule) ancorat in realitate (daca respecta si deadline-urile impuse cu atat mai bine)
  • Un buget care tine cont de riscuri
  • O lista a tuturor celor implicati si afectati de proiect si cum anume vei gestiona schimbarea din punctul lor de vedere
  • Toate asezonate cu o analiza completa a riscurilor

Concluzie:

Indiferent de situatia in care te afli, daca ai ajuns intr-un blocaj si nu poti izola problema, gandeste-te ce nu ai facut cum trebuie si revino!

Mai mult, daca esti la inceput de drum si proiectul abia a inceput, trust the process, sau asigura-te ca la fiecare proiect, fara exceptie, faci bine lucrurile de mai sus. Pentru mine asta inseamna sa fii consistent in proiecte.

Pentru proiecte mari, modific lista cu punctele de mai sus si va trebui sa fiu consistent urmand si mai multe detalii.

Asadar, pentru o viata sanatoasa a proiectului, fii consistent! Decat metode peste metode, tehnici peste tehnici si o lista lunga de lucruri, mai bine 7 puncte simple si executate foarte bine!

Subscribe To Our Newsletter

Subscribe To Our Newsletter

Join our mailing list to receive the latest news and updates from our team.

You have Successfully Subscribed!