Cum sa initiezi un proiect?

Aceasta este o intrebare pe care ti-o adresezi probabil la inceput de drum, cand nu prea ai experienta, sau poate dupa ce ai inceput un proiect si iti dai seamna ca nu l-ai inceput cum trebuie.

Atat eu, cat si tu, cred ca ne dorim proiecte care sa nu genereze mai multe batai de cap decat este cazul si cred ca daca vei avea ocazia, clar, vei evita acest lucru.

Primul lucru care imi vine in minte, atunci cand vorbim despre initiere, este personajul cheie, adica Sponsorul sau cineva din managementul superior cu putere.

Eu sunt un mare fan al exemplelor si as vrea sa te gandesti la un proiect recent:

  • Un proiect la nivel personal: “Organizez o plecare de Revelion in Bulgaria pentru o gasca de 10-15 prieteni”

sau

  • Un proiect la nivel profesional: “O lansare de carte sau crearea unui website”

Alege un exemplu din cele de mai sus sau, pur si simplu, gandeste-te la ultimul proiect pe care l-ai avut. Vreau ca pe durata articolului sa ai in minte un caz concret, astfel incat, sa te identifici cat mai bine cu ceea ce urmeaza sa spun.

Initierea proiectului o indentifici usor ca fiind acel moment cand “ti se pune proiectul in brate” si “te califici” sa-l duci la bun sfarsit.

Este rolul persoanei care demareaza proiectul si sustine ideea, sa te numeasca project manager, ca sa stie tot poporul cine se ocupa de acest subiect de acum in colo. In plus trebuie sa-ti defineasca nivelul de autoritate, adica mai pe romaneste, ce poti si ce nu poti sa faci in proiectul acesta.

Ar fi frumos sa se intample acest lucru in toate proiectele, nu?

In realitate, chiar se poate si instrumentul care te ajuta sa faci acest lucru ca la carte se numeste Project Charter. Modul in care se aplica in practica, difera insa de la caz la caz.

Sa-ti exemplific 3 scenarii:

Scenariul 1. Sponsorul completeaza Project Charter-ul si acolo gasesti un set de informatii care sa te ajute sa afli cate ceva despre proiect, cam cat sa stii despre ce este vorba si cam ce trebuie sa faci, in mare. “Ca la carte” asa trebuie facut!

Scenariul 2. Esti invitat la o sedinta si primesti cam acelasi gen de informatii si apoi te intorci la birou si-ti completezi Project Charter-ul si mergi la Sponsor la semnat :). Parca este ceva mai des intalnit scenariul acesta.

Scenariul 3. Primesti un email de la sefu’ in care esti numit project manager si gasesti cateva detalii despre viitorul proiect

Indiferent de scenariu, rolul tau este sa adresezi intrebarile potrivite pentru a te asigura ca primesti informatii suficiente astfel incat sa poti incepe proiectul.

Ti-a placut acest articol?

Daca da, mi-ar placea sa te inscrii la newsletter-ul meu! Pentru inscriere primesti cadou 7 template-uri de Project Management, printre care, desigur Project Charter-ul se afla in cap de lista. Ce trebuie sa faci este sa te inscrii la newsletter folosind formularul de mai jos sau sa accesezi pagina 7 Template-uri de Project Management.

 

Free project management tips, inscrie-te la newsletter:

Stiu ca sunt persoane care se bucura atunci cand au ocazia sa gaseasca un instrument care sa le usureze munca si sper ca si tu sa te numeri printre ei.

Daca ai nevoie de ajutor in planificare proiectului tau, poti sa te inscrii la un Curs practic de Project Management. Vei invata tot ce trebuie sa stii despre project management ca sa coordonezi proiecte de succes. Afla mai multe informatii aici.

Lasa un comentariu: