De ce am scris 9 reguli esentiale de lucru cu echipe de proiect?

Un raspuns simplu suna asa:

“Am dat cu capul de grinda de cateva ori si nu mi-a placut si am invatat din asta!”

Pentru a nu privi lucrurile dintr-o lumina negativa, pentru ca nu ajuta la nimic, imi place sa spun: “Multumesc ca am avut ocazia sa experimentez acest lucru si sa vad efectele pe pielea mea, mi-am invatat lectia si nu voi mai repeta aceleasi greseli!”

Asa ca aceste 9 Reguli reprezinta pentru mine o lectie invatata!

Pornind de la aceasta lectie invatata, am facut un Powerpoint si atunci cand apar schimbari in echipa sau pur si simplu lucrez cu o echipa noua,  rulez aceasta prezentare si o discutam astfel incat sa avem o intelegere comuna.

La ce ma ajuta aceste reguli:

– Sa ma pregatesc pentru o prima discutie cu echipa;

– Sa am un mod de lucru care sa guverneze colaborarea noastra;

– Ca orice lucru facut corect de la inceput, are o adoptie crescuta versus atunci cand il faci reactiv dupa ce deja au aparut discutii contradictorii;

– Sa nu-mi scape anumite aspecte relevante, adica folosesc lista cu cele 9 Reguli pe post de check list.

Aceasta prezentare powerpoint am transformat-o intr-un ebook, pe care l-am gandit ca un caiet de lucru ce contine un exercitiu pentru tine, pe care sa-l faci fie impreuna cu echipa, fie tu singur, inainte de a incepe un proiect nou.

Concret pentru fiecare regula, am oferit o definitie astfel incat sa fie cat mai clara, am presarat cateva exemple si la final ti-am dat o tema.

Poate te intrebi de ce tema?

Imi vine greu a crede ca regulile pe care eu le am si pe care le modific in functie de natura proiectului si de oamenii cu care lucrez se potrivesc manusa cu ceea ce faci tu!

Mai mult, sunt aproape sigur ca lucrurile difera.

Ce este de facut si cum folosesti acest ebook?

CiprianCucu_2014_002_9Reguli_PozaArticol-01

Printeaza documentul pentru a fi mai usor de lucrat cu el.

In momentul in care-l parcurgi, te rog sa te gandesti la proiectul tau.

Daca stii ce persoane vor fi implicate cu atat mai bine.

Dupa ce ai citit o regula te rog sa te intrebi: “Se aplica si la mine si daca da, cum?”.

Raspunsul care iti vine in minte noteaza-l.

La sfarsit cel mai bine ar fi sa faci o prezentarea ce contine aceste reguli dar si raspunsurile tale. Sustine prezentarea cu sugestiile tale in fata membrilor echipei si solicita-le feedback.

Destul de simplu! Mult succes!

Daca ti-am captat atentia si ai citit articolul pana la final, gasesti aici cele 9 Reguli de lucru in echipa. Intra pe pagina, descarca cele 9 Reguli si daca ai intrebari lasa-mi un comentariu.

 

Lasa un comentariu: