Despre Leadership in Project Management, interviu cu Florin Lazarica partea a II-a

Acest articol contine partea a doua a interviului cu Florin Lazarica, Despre Leadership in Project Management.

Cei care nu au citit prima parte, o gasiti aici Despre Leadership in Project Management, interviu cu Florin Lazarica partea I.

Intrebarea numarul 3: Pornind de la ce trebuie sa imbunatateasca un  project manager, astfel incat sa compenseze lipsa autoritatii formale, cat timp crezi ca dureaza ca cineva sa invete  lucrurile astea?

Procesul de invatare are o durata variabila ce tine de fiecare dintre managerii de proiect, astfel ca nu se poate oferi specific un orizont de timp. In functie de fiecare manager in parte, asimilarea bunelor practici de coordonare depinde de gradul de deschidere al acestuia la nou. Atunci cand apar in discutie abilitati, procesul de deprindere al acestora are un ciclu de fixare variabil ce depinde de o serie de factori precum interesul fata de abilitatea respectiva, gradul de intelegere asupra conceptelor cheie ce stau in spatele acesteia, dorinta de a practica abilitatea respectiva, oportunitatile de business de practicare a acesteia precum si impactul anticipat al abilitatii respective asupra bunului mers. Usor de inteles ca majoritatea factorilor enumerati anterior sunt de natura interioara si tin in principal de managerul de proiect daca doreste sau nu extinderea paletei de abilitati, daca le considera utile sau nu sau daca efortul constient depus in practicarea acestora conduce catre satisfactie. Reteta succesului nu exista, cu toate acestea profesionistii pasionati de domeniul lor de activitate vor fi intotdeauna cel putin intrigati de concepte cheie, abilitati si tehnicile intalnite zilnic indiferent ca discutam despre un cadru formal sau nu.

Intrebarea numarul 4: In loc de concluzie, care sunt recomandarile tale sau 3 sfaturi pentru oamenii ce lucreaza in proiecte ca sa-si faca viata mai usoara in interactiunea cu ceilalti?

Lucrul in cadrul unui proiect implica relationarea cu ceilalti, astfel flexibilitatea, deschiderea catre nou precum si dorinta de a colabora joaca un rol important in activitatea zilnica. Este adevarat ca nu toti managerii de proiect au oportunitatea de a relationa in persoana cu membrii echipei sau alti colaboratori, cu toate acestea mijloacele moderne de comunicare pot compensa intr-o oarecare masura aceasta lipsa. Abilitatile amintite anterior pot fi complementare cu cele ale membrilor echipei in schimb nu compenseaza atitudinea managerului in relatia cu ceilalti. Leadership-ul, indiferent ca este adresat specific la situatia de fata, se dezvolta, se completeaza si se evidentiaza prin comportament si atitudine. Este insuficient ca managerul de proiect sa aiba abilitati daca nu le practica si absolut inutil sa fie orientat catre oameni daca nu intreprinde actiuni care sa evidentieze acest fapt.

In principal atitudinea, rabdarea, dorinta de cunoastere si profesionalismul reprezinta mixul de factori ce determina dorinta de rezultate precum si dorinta de autodezvoltare, in contextul in care nevoile de la baza piramidei lui Maslow sunt acoperite. Managerii de proiect s-au transformat in ultimii 10 ani, au definit deja un cadru de bune practici de natura tehnica prin prisma accesului la tehnici, metode si modele spectaculoase ce tin de Project Management. Cadrul de bune practici la nivel interpersonal in schimb nu tine doar de project manager in relatia cu membrii echipei ci si de cultura organizationala si de sistemul de valori al acesteia, de cutumele si obiceiurile impamantenite la nivel de companie.

La final, ii multumesc lui Florin pentru raspunsurile sale si poate pe viitor vom mai aborda si alte teme.

Lasa un comentariu: