Ma gandesc sa incep cu o definitie pentru a avea o intelegere comuna.

ADHD este o tulburare comportamentala care afecteaza mai ales copiii si se manifesta prin imposibilitatea acestora de a se concentra asupra unui anumit subiect sau unei anumite actiuni. Netratata poate avea consecinte negative pe termen lung (psihologice, sociale, economice).

ADHD (in engleza Attention Deficit Hyperactivity Disorder) inseamna Deficit de Atentie / Tulburare Hiperkinetica si este una dintre cele mai frecvente afectiuni comportamentale intalnite la copii si adolescenti. Studiile arata ca un procent de 5% din copiii de varsta scolara prezinta simptome ADHD (1-2 din copii dintr-o clasa de 30).

ADHD debuteaza in copilarie si poate persista si la varsta adulta. Desi la unii copii simptomele ADHD dispar odata cu inaintarea in varsta, in jur de 60% pot prezenta simptome si la varsta adulta. – sursa Wikipedia

Trebuie sa acord drepturile de autor pentru acest concept (ADHD in sedinte) unor oameni exceptionali cu care am avut ocazia sa lucrez la inceputul acestui an intr-un workshop de time management.

Conceptul ADHD in sedinte era folosit pentru a amenda persoanele care deviau de la subiect, facand astfel ca sedintele sa dureze semnificativ mai mult si uneori chiar sa nu-si atinga scopul propus. Desi, initial, am avut o oarecare rezistenta, marturisesc ca la sfarsitul zilei m-am convins ca acest comportament este unul intalnit destul de des, si la o privire atenta, am constatat ca in „Lumea lui EU” este ceva la ordinea zilei.

Am sa-ti spun o poveste dintr-o zi obisnuita din „Lumea lui EU”

Ziua incepe cu un entuziasm destul de mare si EU este hotarat ca de fiecare data sa faca lucruri marete. Aduna lumea intr-o sedinta si incepe sa faca o introducere care ocupa de obicei aproximativ jumatate din timpul alocat sedintei.

Pentru a capta atentia publicului si pentru a arata determinare, explica detaliat ca ceea ce urmeaza sa fie discutat nu este clar si ca ideile nu sunt conturate si cum de fapt EU are nevoie de aportul celorlalti si ar fi recunoscator daca ar beneficia de implicarea audientei.

Apoi incepe sedinta propriu-zisa si implicit incepem sa observam elementele deranjante care te duc intr-o maniera rautacioasa cu gandul la ADHD.

  • Primul comportament amendabil este ca sare de la un subiect la altul, chiar daca nu au legatura intre ele.
  • Daca a trecut la un alt subiect, nu este obligatoriu sa revina la primul. Nu conteaza ca sunt aspecte neclarificate.
  • Desi solicita aportul celorlalti, cand cineva intervine, daca opinia este diferita fata de cea prezentata, urmeaza o lista lunga de subiecte noi introduse in discutie pentru a-si sustine punctul de vedere. Bine ca solicita aportul altora, astfel incat sa petrecem 2 ore sa-i convingem ca nu au dreptate.
  • Vorbeste aproape non-stop pentru ca altfel isi pierde ideea.
  • Sedinta se termina inevitabil aproape fara concluzie, caci doar am dezbatut multe alte subiecte mai putin cel care era pe ordinea de zi.
  • Sedinta de maine este o continuare fireasca a unui serial de comedie.

Nu sunt medic si nu imi permit sa acord o prescriptie, dar cred ca ideea de a amenda aceste comportamente duce macar la constientizare.

Nu vreau sa ma apuc sa dau sfaturi de cum se organizeaza sedinte pentru ca in scenariul prezentat nu este respectata aproape nici o regula.

Multumesc inca o data sursei de inspiratie si ma bucur de fiecare data cand am ocazia sa invat lucruri noi. Daca recunosti comportamentul, lasa-mi un comentariu si spune-mi povestea ta.

Subscribe To Our Newsletter

Subscribe To Our Newsletter

Join our mailing list to receive the latest news and updates from our team.

You have Successfully Subscribed!