Lumea Lui EU – Episodul #3: Tehnici avansate de DEmotivare

Tehnici avansate de DEmotivare

Tehnici avansate de DEmotivare

In Lumea lui EU totul este cu fundul in sus, pana si motivarea angajatilor.

De ce sa nu fii diferit daca poti ? Orice om normal la cap care are o echipa in subordine se intereseaza ce poate face astfel incat sa-i motiveze, sa tina oamenii implicati si care sa traga trup si suflet la aceiasi caruta. Insa, fie dintr-o prostie crasa, fie dintr-o naivitate iesita din comun gasim la tot pasul managerul sef care este certificat in Tehnici Avansate de DEmotivare.

Da, ai auzit bine, Tehnici Avansate de DEmotivare. Pentru unii cred ca exista un curs special, poate chiar si o certificare internationala, pentru care au invatat asiduu astfel incat sa deprinda foarte bine aceste abilitati si sa le aplice constient in practica.

Asa ca, fara prea multe introduceri, mai jos ai sa gasesti o lista de exemple de Tehnici Avansate de Demotivare:

  1. Facutul de rahat in public.
  2. Evaluarea facuta exclusiv pe baza unor criterii surpriza inventate pe ultima suta de metri si care nu ti-au fost comunicate.
  3. Micromanagement consistent facut prost si aplicat oamenilor cu experienta mare in domeniu.
  4. Una zici cand vorbesti face to face si alta faci in plublic.
  5. Managementul da sfaturi bune altora si in mod consistent cand vine vorba sa aplice ce-i invata pe altii, brusc, nu mai aplica absolut nimic.
  6. Pesimism cronic exprimat in public.
  7. Impunerea de obiective nerealiste, fara sorti de realizare.
  8. Lipsa de decizie si actiune.
  9. Fuga de responsabilitate a managementul si specializarea in “scoaterea ochiului”celui care misca lucrurile.
  10. Schimbarea grilei de bonusare atunci cand simti ca echipa este aproape de a atinge obiectivele.
  11. Il intereseaza parerea ta si este foarte importanta pentru el, dar cand ajungi sa o prezinti iti demonteaza absolut orice si iti explica de ce nu ai dreptate.
  12. Stilul coleric care in timpul meeting-urilor nu se poate abtine si incepe sa tipe de nebun.
  13. Managerul care iti spune din start ca nu esti capabil sa faci ceva absolut banal sau ca ai nevoie de supervizare sa faci task-uri pe care si un copil le poate face.
  14. Tratament preferential: cine-l pupa-n cur este prietenul lui, cine nu, indiferent ce face este distant si nu mai este implicat asa cum ar trebui.
  15. Importanta este definita exclusiv de toanele managerului sef, nu are chef, nu se face!
  16. Lipsa de coloana vertebrala. Face pe desteptul si isi impune punctul de vedere si daca nu functioneaza incep rugaminti pana la nivelul miloaga.
  17. Angajatului care trage tare si pune suflet i se da peste bot pentru ca este de treaba si isi permite. Angajatul care face fite si pe nebunul il gestioneaza diferit, pentru ca daca se supara e nasol si are nevoie de el. (ca sa nu para ciudat, nu este vorba de expert sau competente de neinlocuit).
  18. Etichetarea in public si exemple deplasate ca nu isi au rostul la locul de munca.
  19. Se poarta la birou mai rau decat o echipa de sportivi aflata in cantonament dupa o betie crunta. (Ce se intampla in cantonament sta in cantonament. Ce se intampla la birou …)
  20. Organizarea de sedinte doar de dragul de a avea pe cineva care sa il auda vorbind.
  21. Argumentarea doar de dragul de a arata ca tu ai dreptate.
  22. Impune o strategie in care doar el crede, dupa care scoate ochii tuturor pentru esecul produs. Toti sunt vinovati mai putin el.
  23. Anagajeaza oameni competenti care sa ii produca rezultate si nu ii lasi sa-si faca treaba.
  24. Recunoasterea meritelor nu exista, exista doar scoaterea ochiului.
  25. Decat sa se faca managerul de rahat, mai bine numim un responsabil pe ultima suta de metrii care sa-si asume acest lucru murdar.
  26. Justificarea actiunilor de business cu exemple persoanale irelevante.
  27. Atunci cand lucrurile nu se intampla asa cum trebuie, intervin amenintarile.
  28. Ca un líder veritabil, managerul este primul cuprins de panica, pe care o explica si o imprastie tuturor.
  29. Cand lucrurile merg prost, le face constient la fel, nu schimba nimic.
  30. Cand lucreaza in echipa, se concentreaza toata ziua pe lucruri inutile, doar ca sa stea dupa program sa se faca lucrurile importante.
  31. Ofera libertate totala de decizie, insa de fiecare data trebuie sa intrebi atat superiorul cat si persoana care trebuie sa execute si daca nu o faci iti va reprosa ca nu ai procedat corect.

La final, daca printr-o minune, te-ai gasit si tu in situatii bizare in care sa fii victima unor Tehnici Avansate de DEmotivare lasa-mi un comment mai jos si completeaza lista mea sau spune-mi care din cele enumerate se aplica mai des in mediul in care lucrezi.

PS : In cazul in care te gasesti in situatia de a motiva oamenii si nu stii cum s-o faci, concentreza-te in primul rand sa nu ii demotivezi.

 

Lasa un comentariu:

  • Adrian Achim

    daaa…bun, ma regasesc si eu in 70% dintre ele din pacate .
    daca am sta sa facem o dezbatere pe tema, cine are cel mai demotivant sef cred ca mai scoatem macar inca 10-15; uite cateva, sper sa nu te repet:
    – cand ajunge la birou la 2 ore dupa inceperea programului se face ca citeste ceva important pe telefon si nu zice buna dimineata la nimeni; daca ajunge inaintea ta, te asteapta cu un suras acuzator care pare sa zica: ” ai ajuns si tu la birou, in sfarsit” chiar daca tu ai ajuns la program;
    – muncesti de la 50 de ore in sus pe saptamana, dar nu ti se platesc ore suplimentare pentru ca e vina ta ca nu stii sa te organizezi sa ti locul la inca 2 oameni;
    – programul tau incepe la 8, iar la ora 21:30 te suna sa te intrebe daca mai esti la birou, daca nu esti asta e, te tine 30 de min la telefon sa iti povesteasca ceva de munca ca poate ai ratat unele lucruri;
    Ma opresc aici ca sa face tarziu si maine trebuie sa ajung inaintea sefului la birou 🙂

  • Andreea

    Adaug si eu la lista :
    – Control freak – oricata experienta ai avea tot se gaseste intr-o zi cu soare sa iti ceara de exemplu un mic BCC la mail urile pe care le trimiti pe un anumit subiect, ca mai apoi sa stai sa pierzi timpul sa ii explici ce anume ai scris in mail si de ce
    – fac o mica adaugire –> daca da al de sus sa nu raspunzi la un replay in mai putin de x minute de cand l-ai primit este grav de parca numai aia ai avea de facut si toti care iti trimit mail uri au nevoie de un raspuns imediat –> concluzia iti lipseste acel cuvant corporatist 🙂
    – lipsa increderii in echipa manifestata public
    – taierea aripilor abia deschise – atunci cand iti spui si tu ca gata am facut ceva super ok, vine si iti spune nu cred ca este ok, fara a-ti argumenta
    – “nepotismele” dragii mei prieteni
    Si ma opresc pentru ca si eu trebuie sa dorm ca sa ajung maine inaintea sefului

Aboneaza-te la newsletter

Sunt peste 3000 de abonati! Alatura-te si tu si vei primi saptamanal sfaturi si informatii utile de project management direct in casuta ta de email!
Nume
Adresa de email