Primul pas este mai greu si cred ca cel mai important lucru pe care il poti face este ca din toate articolele acestea sa selectezi un lucru pe care sa incepi sa-l faci azi, nu de maine, nu peste o saptamana.

Am vorbit in aceasta serie de articole despre:

  • beneficii,
  • cum anume putem sa simplificam «complicatul» Project Management,
  • cum transformam initiativele si ideile noastre in proiecte,
  • cum reusim sa organizam activitatile  noastre intr-un mod mai simplu astfel incat sa livram rezultate,
  • instrumente care ne fac viata mai usoara,
  • problemele pe care le intampinam.

Daca nu ai citit primele 3 articole din serie, le gasesti aici:

Astazi, imi doresc sa atrag atentia si asupra Managementului Riscurilor si asta din mai multe motive:

  1. Nu este ceva complicat, cel putin pentru proiectele mici
  2. Stilul ramanesc oricum este mai prapastios, asa ca ne gandim ce ne poate da peste cap, ce piedici putem avea sau ce poate sa ne strice planul. Sunt sigur ca in 10 minute reusesti sa identifici 5-10 riscuri.
  3. Toata lumea exprima riscuri, asa ca, in loc sa te apuce panica, “ia taurul de coarne” si vezi daca este vorba de un risc si trateaza-l ca atare. Sa-ti spun un secret, indiferent cat de mic sau mare ti se pare, panica ta nu va diminua impactul si nici nu va face ca prin minune riscul sa dispara.

Am vorbit foarte pe scurt in trecut de ideea de actiune si ca trebuie sa actionezi constant.  In acest articol despre consistenta, am dat spre exemplu acea sedinta pe care ti-ai propus si ai si reusit sa o tii in mod constant. Pentru ca ai fost consistent, de la saptamana la saptamana sau de la zi la zi reusesti sa avansezi conform planului pe care l-ai definit initial.

Am primit la un moment dat o intrebare care spunea ceva de genul:

“Bine, bine, dar acesta este un proces relativ simplu, ceea ce ne-ai prezentat in articolul anterior, intrebarea este daca genul acesta de abordare se poate aplica pentru alte proiecte?”

Raspunsul meu este valabil pentru orice proiect si pentru orice domeniu, atunci cand complexitatea nu este una foarte mare: este important ca pentru toti pasii prezentati acolo, sa intelegi in ce constau (in primul rand), care este rolul lor si sa fii relativ carcotas, sa te gandesti la ce anume te ajuta, daca merita sa-l folosesti sau nu, daca formatul trebuie simplificat sau, (de ce nu) complicat.

Nu as vrea sa ne aruncam cu capul inante si sa spunem: “Ciprian ne-a oferit un instrument, hai sa-l folosim pe acesta ca atare, dar este complicat si mai bine renuntam”, ci mi-as dori sa va uitati si sa spuneti “da, este folositor” sau “nu, nu este folositor”, sau hai sa folosim 80% din ce ne-a oferit, astfel incat sa ne facem treaba”.

Alta intrebare primita este:

“Daca procesul prezentat anterior face parte dintr-un tot mai mare, sau daca vom mai primi alte detalii pe viitor?”

As zice ca ce am prezentat anterior poate sa fie interpretat ca punctul central de gestionare al unui proiect, un fel de esenta, care este valabil atat pentru proiectele mici, cat si pentru proiecte mai mari si cam de acolo pornesc lucrurile, asa ca n-as vrea sa interpretezi munca pe care o faci acum ca se va schimba in totalitate in momentul in care o sa-l scalezi (iar nivelul complexitatii proiectelor tale va fi ceva mai mare), ci vreau sa-l primesti ca un punct de plecare, o fundatie de la care pornesti si la care vei adauga constant elemente suplimentare.

Daca ai pornit la drum, esti cu siguranta in directia care trebuie si pe masura ce afacerea ta va creste, proiectele tale (mai mult ca sigur) vor creste si ele. Acest fundament iti va permite cresterea, pe parcurs adaugand unu, doua, trei elemente, fiind capabil sa raspunzi si mai bine.

Fa un efort si sunt sigur ca vei avea numai de castigat si tu si echipa si businessul tau!

Subscribe To Our Newsletter

Subscribe To Our Newsletter

Join our mailing list to receive the latest news and updates from our team.

You have Successfully Subscribed!