Project Manager intr-o organizatie noua: Sfaturi pentru rezultate rapide

 

Context: Esti project manger nou angajat. Ei au asteptari mari si vor rezultate rapide, acesta este si motivul principal pentru care ai fost angajat. Nu stii cum se lucreaza aici, nu stii bine oamenii, poate nu ai mai facut nici proiecte de genul acesta pana acum. Este clar, va fi multa presiune, lumea se va asteapta sa livrezi rezultate si implicarea ta sa fie la cote maxime.

Cel mai bun scenariu pentru tine este sa obtii niste quick-wins.

Pentru a face acest lucru ai nevoie de autoritate pentru a “misca” lucrurile, asa ca:

– Autoritatea nu poate veni din expertiza, pentru ca este prea devreme si nu ai avut ocazia sa arati ce poti.
– Autoritate formala – nici optiunea aceasta nu este prea buna pentru ca, fie rolul in companie nu iti permite, fie risti sa te pozitionezi gresit. Ultimul lucru pe care ti-l doresti este ca intr-o saptamana sa intri ca un buldozer, pentru ca altfel nu te descurci si sa “superi” pe toata lumea.

Ce este de facut?

O alta forma de autoritate, mai putin constientizata, este aceea de a cunoaste atat de multe detalii si implicatii din cadrul proiectului, incat autoritatea sa vina din aceasta cunoastere.

Pentru a putea face acest lucru, cel mai bine este sa soliciti o inductie la inceput de proiect.

Daca nu este timp de asa ceva, include aceasta activitate in faza de initiere a proiectului, parte din cunoasterea echipei sau din stakeholder management.

Ce trebuie sa contina aceasta inductie:

– Cunoasterea stakeholder-ilor cheie. Daca se poate cate o intalnire cu fiecare, putin pregatita, astfel incat sa beneficiezi la maximum, ar fi perfect.
– Cat mai multe detalii despre politica companiei, atat varianta oficiala, cat si cea neoficiala. Este bine sa intelegi noul mediu exact asa cum este.
– Modul in care se fac proiectele acum si ce se asteapta in viitor.
– Lessons learned din alte initiative, eventuale probleme intampinate.
– Care sunt nemultumirile/frustrarile persoanelor implicate in proiecte si afectate de proiecte.
– Cum si cine gestioneaza schimbarea in cadrul organizatiei.
– Basic know-how in domeniul proiectul: IT, HR, Finance, Inginerie, Constructii etc. fiecare cu domeniul lui.

O planificare bine facuta si intelegerea mediului de lucru pe care ti-o ofera inductia, iti dau suficiente cunostinte si informatii astfel incat sa poti oferi atat viziune, cat si claritate in proiect.

In concluzie, asigura-te ca intelegi mediul de lucru si ai toate informatiile necesare astfel incat sa poti sa-ti faci treaba. Cel mai bun moment este la inceput, cand ai ajuns in noua organizatie, poate chiar inainte sa-ti inceapa proiectul.

Free project management tips, inscrie-te la newsletter:

Lasa un comentariu: