9 reguli esentiale de lucru cu echipe de proiect
Iata cateva dintre intrebarile legate de echipa de proiect pe care le aud destul de des:
Ce ar trebui sa fac prima data?
Ce trebuie sa discut cu echipa la inceput de proiect?
Cat de multa libertate de decizie sa ofer?
Cum sa ma fac inteles mai bine?
Pentru a face lucrurile mai usoare pentru tine, am petrecut ultima perioada lucrand si punand la punct 9 Reguli esentiale pentru lucru cu Echipe de Proiect, astfel incat si tu sa reusesti sa obtii rezultate, chiar daca nu ai o experienta in lucru cu echipe.
Impreuna vom gasi cea mai buna formula pentru tine! Sa-ti spun cum putem face acest lucru: completezi formularul alaturat si vei primi un email de unde poti descarca ghidul.
Recomandarea mea
- Citeste „9 reguli esentiale de lucru cu echipe de proiect”.
- Completeaza ghidul de lucru.
- Aplica in proiect ce ai decis la pasul anterior.
- Analizeaza rezultatele si optimizeaza.
Ce spun ceilalti
Ti-a placut acest ghid? Cum consideri ca te ajuta?
La momentul in care am citit regulile mi s-au parut foarte tari pentru ca managerul meu de atunci era genul de manager jucator, foarte bine pregatit si foarte implicat si aceste reguli erau undeva trasate, dar nu extrem de strict si subliniate, dar citind atunci despre ele am avut placuta surprindere ca realizez ca in activitatea lunara aceste reguli ma afectau fara sa imi dau seama, fara sa-mi fie scrise pe o tabla si fara sa imi aduca cineva aminte de ele zilnic si mi-a placut asta.
Un manager bun te poate face sa urmezi regulile acestea fara sa stii de ele, fara sa ti le scrie pe frunte, si fara sa iti sustina necesitatea lor prin: „ca asa zic eu”!
Pentru a concluziona, ghidul este util, nu trebuie urmat ca pe biblie, ci trebuie apliat constructiv pe nevoile fiecaruia.
Adrian Achim
Acest ghid ma poate ajuta sa-mi fixez elementele la care trebuie sa fiu atent in munca cu echipa.
Codrin Cean
Da, chiar mi-a placut sa parcurg, scrise, „legi” dupa care ar trebui sa se ghideze orice manager care lucreaza cu o echipa. Constat ca, desi ma aflu in situatia de a coordona o echipa de oameni, nu m-am gandit la cateva dintre ideile pe care tu le-ai „asezat” pentu noi, pe hartie. Regulile pe care tocmai le-am citit cu siguranta ma vor ajuta sa nu trec prin perioade de impas in proiectele mele (sau macar sa fie cat mai putine!), impas cauzat ori de intarzieri ori de dezbinari ale echipei.
Chiar voi tipari regulie tale si le voi afisa undeva astfel incat sa le vizualizez cat mai des. MULTUMESC, Ciprian!
Simona Capisizu
Da, este un ghid foarte reusit. Ai reusit sa integrezi toate aspectele de care trebuie sa tina seama atat project managerul, cat si echipa. Imi place foarte mult cum le-ai fragmentat si ca poti scrie la fiecare in parte cum anume pot face eu. Te ajuta sa te gandesti mai mult asupra unui aspect, un aspect pe care in trecut l-ai neglijat sau poate l-ai considerat neimportant.
Alexandru Matache
De ce ai recomanda cuiva sa citeasca 9 reguli de lucru in echipa ?
Il recomand tuturor celor care lucreaza in echipa. Este un ghid bun pentru o activitate organizata cu un traseu bine definit.
Adrian Achim
Mi se pare util a fi utilizat acest ghid de orice persoana care lucreaza in echipa indiferent de pozitia in cadrul ei. Cu precadere l-as recomda celor care incearca sa coordoneze echipe.
Codrin Cean
As recomanda ceea ce am citit (si chiar o voi face) persoanelor cu care lucrez, ca un ghid care creste mult rata de success a unui proiect pentru ca ajuta sa prevezi situatii neplacute, fara sa inveti trecand prin “greutati”, asa cum mi s-a intamplat pana sa citesc ghidul tau.
Simona Capisizu
In primul rand pentru ca regulile sunt bine structurate si definite si in al doilea rand pentru “caietul de exercitii”. Asa cand doar te gandesti la reguli si le analizezi per ansamblu poate nu iti dai seama de anumite imbuntatiri pe care le poti face, dar atunci cand iei fiecare regula in parte, o analizezi, iar apoi scrii fix cum faci tu, iti pot veni idei cum sa imbunatatesti.
Alexandru Matache
Care dintre cele 9 reguli ti se pare cea mai folositoare?
Cea mai interesanta este cea cu gestionare conflictelor, pentru ca asemenea conflictelor, si proiectele si echipele difera si trebuie sa ai o inclinatie spre asta sa le simti rezolvarea.
Adrian Achim
Cea mai importanta regula mi se pare Regula #6
Codrin Cean
Mi-e foarte “draga” regula 6 pentru ca invat acum cat de utila este, din pacate nu ma gandisem prea des sa o aplic, pana acum. Constat ca feed-back-ul permanent cu echipa chiar da rezultate bune in orice proiect. Nici nu ar fi fost prea greu sa intuiesc singura regula asta, dar acum ma bucur ca cineva a facut-o in locul meu si pentru asta te felicit, draga Ciprian!
Simona Capisizu
Regula #6. Consider ca e cea mai folositoare regula deoarece feedback-ul ar trebui sa se faca permanent. Comunicarea este foarte importanta deoarece fiecare o sa stie ce are de facut, sau ce s-a schimbat, sau ce probleme au aparut si ce schimbari ar trebui sa se faca in consecinta. Feedback-ul face ca produsul final sa fie cat mai aproape de cel proiectat pe hartie.
Alexandru Matache