Project Management
Accelerator
Program complet de transformare de la modul de lucru actual la o abordare moderna structurata, colaborativa, aplicata la nevoile proiectului si echipei tale, care livreaza consistent rezultate.


Project Management Accelerator
Program complet de transformare de la modul de lucru actual la o abordare moderna structurata, colaborativa, aplicata la nevoile proiectului si echipei tale, care livreaza consistent rezultate.
Rezultatele defectuoase au un impact financiar si moral direct proportional cu marimea proiectului, atat la nivelul echipei, cat si al organizatiei. Acest program a fost gandit ca o solutie de rezolvare a inconsistentei rezultatelor, prin tranzitia accelerata la un nou mod de lucru modern, colaborativ, cu flexibilitate crescuta.
Abordarea integrata C-Suite – Project Leadership – Echipa faciliteaza schimbarea prin alinierea la nivel de viziune, obiective si executie.
Pornind de la nevoile echipei, programul ofera o experienta de invatare completa, pentru o schimbare reala, cu rezultate repetabile. Astfel, la final, vom avea o echipa care intelege aplicabilitatea si valorile noului mod de lucru si este capabila sa gestioneze initiativele noi intr-un mod autonom.
Audienta
Programul adreseaza
Proiecte
Cross-functionale cu durata de peste 6 luni si buget ce depaseste 200k Euro.
Persoane
Profesionisti de la toate nivelurile ierarhice – Business Executives, Membrii echipelor de proiect si Project Managers/ Coordonatori – care doresc o tranformare de durata astfel:
- Inveti un nou mod de lucru si il aplici pe proiectul tau.
- Livrezi rezultatele asteptate, pe termen scurt.
- Obtii obiceiuri sanatoase, sustenabile pe termen lung.
Probleme si impedimente
Existente la nivel de organizatie, echipa si individ.
Experienta de invatare completa
Axata pe obtinerea de rezultate imediate, dar si sustenabile in timp:
- Cunostinte teoretice: tot ce trebuie sa stii si moduri de aplicare a conceptelor studiate
- Experienta practica: lucrezi direct pe proiectul tau, generand rezultate in timp ce inveti si faci tranzitia la noul mod de lucru
- Competente cheie care iti vor permite sa livrezi rezultatele asteptate in proiectele tale viitoare
Printre echipele cu care am lucrat






Beneficii
In cadrul acestui program vei obtine
Identificarea impedimentelor, problemelor si frustrarilor generate de actualul mod de lucru si sustinere pentru abordarea transparenta a acestora
Toate cunostintele necesare pentru o abordare moderna a proiectelor, integrata la nivel de companie, leadership si echipa
Facilitarea implementarii practice a cunostintelor teoretice, planificarea initiala a proiectului, adoptia modului de gandire si de lucru colaborativ la nivelul echipei
Adoptia rapida a noului mod de lucru si a obiceiurilor sanatoase in cadrul echipei extinse si mentinerea ritmului, adica partea cea mai dificila in cazul echipelor cross-functionale
Project Management Accelerator in 4 pasi
PASUL 1
Analiza situatiei actuale

Obiectiv
- Intelegerea si evaluarea situatiei actuale. Conectarea la realitatea si nevoile echipei.
Format
- Interviuri
- Workshop-uri
- Evaluarea procesului actual
Durata: 8 ore / 1 zi
Mai mult
Vom analiza stadiul actual al modului de lucru in proiecte, vom identifica provocarile cu care va confruntati si oportunitatile de schimbare.
Mod de lucru:
- Interviuri si discutii individuale cu membrii echipei
- Sesiune de lucru (workshop) cu echipa pentru identificarea potentialelor probleme ce genereaza supraincarcarea membrilor echipei si reprezinta un potential risc pentru livrarea rezultatelor asteptate
- Analiza modului actual de lucru pe proiecte (in cazul in care acesta exista)
- Planificarea tuturor activitatilor acestei initiative impreuna cu echipa de proiect, pentru cresterea adoptiei si vizibilitatii
In cadrul acestui prim pas ne propunem sa ne conectam la nevoile echipei si sa obtinem claritate cu privire la aspectele care nu functioneaza in modul de lucru folosit in prezent. Vom discuta si vom obtine informatii de la toate persoanele implicate, pentru a intelege situatia si a identifica cu exactitate zonele in care se manifesta problemele.
Odata cu finalizarea acestui pas, vei avea la dispozitie o serie de instrumente care sa ajute echipa in implementarea noului mod de lucru:
- Lista de probleme identificate si segmentate pe categorii
- Lista de recomandari
- Plan de actiuni pentru adresarea problemelor pe durata programului
PASUL 2
Training Project Management

Obiectiv
- Initiative de training menite sa ofere toate cunostintele necesare pentru livrarea rapida si smart a proiectelor.
Format
- Sesiuni de training
- Discutii facilitate
- Simulari de proiect
Durata: 30 ore / 3.5 zile
Mai mult
Vom pune bazele schimbarii, invatand tot ce este necesar pentru a face Project Management si a coordona proiecte la nivelul dorit.
Metode de lucru:
- Intelegerea modului modern in care se implementeaza proiectele
- Project management training pentru echipa de proiect, care va invata tot ce este nevoie pentru a implementa proiecte cross-functionale. Vom folosi MVPD (minimum viable project deliverables), adica nu ne vom pierde in birocratie, ci vom dezvolta si implementa numai instrumentele esentiale pentru imbunatatirea rezultatelor echipei
- Oferirea unui mediu safe de simulare de proiect, unde poti sa ai obiectii, sa dezbati, sa te joci si sa intelegi in profunzime fiecare element cheie din MVPD
- Familiarizarea cu instrumente si template-uri care ajuta si simplifica activitatea echipei
- Inductie rapida a Sponsorilor/Leadership team, pentru a intelege impactul implicarii lor active in proiect si cum pot gestiona proiecte chiar si atunci cand au o agenda super aglomerata
Dupa ce am obtinut claritate cu privire la modul de lucru actual, a venit momentul sa clarificam si ce trebuie sa stim pentru a schimba lucrurile in bine. Adica sa dobandim cunostintele necesare si sa intelegem corect atat conceptele, cat si ce presupune modul de lucru modern pe proiecte. Este foarte important sa ne asiguram de acest lucru pentru ca, desi literatura de specialitate este usor disponibila si extensiva (sau poate tocmai de aceea), multe materiale si concepte tind sa fie interpretate gresit, ceea ce genereaza mari probleme la transpunerea in practica.
In cadrul acestui pas ne familiarizam cu conceptele, le discutam, le punem sub semnul intrebarii, pana cand ne convingem ca le-am inteles si putem decide in ce masura ne pot ajuta in activitatea noastra.
Power Planning Session

Obiectiv
- Asigurarea de asistenta pe durata procesului de schimbare, oferind in acelasi timp o reteta testata pentru planificarea rapida a proiectului si asigurarea unui start sanatos.
Format
-
Sesiuni de lucru cu echipa de proiect
-
Sesiuni de planificare facilitate
Durata: 16 ore / 2 zile
Mai mult
Pentru asigurarea unui start sanatos, mutam activitatea din zona de simulare proiect spre planificarea proiectului TAU, prin sesiuni de lucru colaborativ facilitate: Project Charter, WBS, calendar de proiect, matricea responsabilitatilor, planul de comunicare, matricea stakeholders, risk register, bugetul si orice alt document agreat in etapa de analiza a proiectului.
Mod de lucru:
- 16 ore sau 2 zile de lucru intensiv cu echipa de proiect
- Sesiuni facilitate impreuna cu echipa de proiect
- Utilizarea de instrumente si template-uri, precum si recomandarea de aplicatii software (daca este necesar)
In cadrul acestui pas, incepem sa vedem rezultatele efortului nostru. Ce motivatie poate fi mai buna decat rezultatele concrete obtinute intr-un timp foarte scurt! Acesta este pasul in cadrul caruia vei intelege cu adevarat cat de mare era nevoia de schimbare si imbunatatire. Pentru ca vei vedea cum si cat de bine functioneaza noul mod de lucru in realitate. Obtinem impreuna un start sanatos, o echipa motivata, claritate si incredere in ceea ce facem si ce putem obtine.
Livrabile pe care vei putea conta dupa finalizarea acestui pas:
- Planificarea proiectului in procent de 60-70%, intr-o maniera colaborativa, impreuna cu membrii cheie ai echipei de proiect, la nivel de detaliu/ detaliat pentru primele 3 luni din proiect si o directie clara de urmat pentru perioada ulterioara
- MVPD (minimum viable project deliverables) aplicate pe proiectul TAU
- Structura sedintelor de proiect
PASUL 4
Sesiuni periodice de Project Review

Obiectiv
- Oferirea de suport saptamanal echipei de proiect pentru asigurarea unui progres sustinut si ajustarea planificarii (pasilor urmatori) in functie de schimbarile si problemele inerente aparute pe parcursul proiectului.
Format
-
Sesiuni de lucru periodice cu echipa
Durata: min. 4 ore / 0.5 zile saptamanal
Mai mult
Sesiuni de lucru saptamanale menite sa ofere suportul si asistenta necesara pe durata implementarii, completate de coaching 1:1 sau de grup.
Mod de lucru:
- Actualizarea planului de proiect si incorporarea schimbarilor aparute pe parcurs
- Identificarea activa a riscurilor si problemelor aparute pe durata implementarii, definirea unui plan de actiune clar
- Mentinerea ritmului de implementare, definirea de roluri si oferirea de vizibilitate asupra noilor actiuni identificate
- Suport si asistenta in alcatuirea status update si comunicare eficienta cu stakeholderii cheie
Am analizat, am invatat, am inceput sa implementam si am obtinut rezultate. Dar mai avem un pas de facut: sa ne asiguram ca schimbarea inceputa impreuna va continua si va da rezultate in continuare, pe termen lung. Pentru ca livrarea rezultatelor consistente presupune sa facem lucrurile potrivite in mod repetat, actiunile noastre trebuie sa se transforme in obiceiuri. Iar obiceiurile, odata dobandite, pot fi aplicate cu succes in orice proiect viitor, la nivelul intregii organizatii.
Pe durata acestui pas, vom desfasura o serie de activitati care sa ajute echipa in executia proiectului, dezvoltarea de obiceiuri noi si ajustarea :
- Sesiuni de lucru saptamanale – inspect and adapt
- Suport/ sustinere/ ghidaj in primele luni ale proiectului, cu implicare directa in discutiile/ spetele si deciziile proiectului
- Optional: Shadowing, Facilitarea sedintelor si sesiuni de coaching, daca este necesar
Project Management Accelerator in 4 pasi
Pasul 1 – Analiza Situatiei Actuale
Durata: 8 ore / 1 zi
Format: Interviuri / Workshop-uri / Evaluarea modului de lucru actual
Vom analiza stadiul actual al modului de lucru in proiecte, vom identifica provocarile cu care va confruntati si oportunitatile de schimbare.
Mod de lucru:
- Interviuri si discutii individuale cu membrii echipei
- Sesiune de lucru (workshop) cu echipa pentru identificarea potentialelor probleme ce genereaza supraincarcarea membrilor echipei si reprezinta un potential risc pentru livrarea rezultatelor asteptate
- Analiza modului actual de lucru pe proiecte (in cazul in care acesta exista)
In cadrul acestui prim pas ne propunem sa ne conectam la nevoile echipei si sa obtinem claritate cu privire la aspectele care nu functioneaza in modul de lucru folosit in prezent. Vom discuta si vom obtine informatii de la toate persoanele implicate, pentru a intelege situatia si a identifica cu exactitate zonele in care se manifesta problemele
Odata cu finalizarea acestui pas, vei avea la dispozitie o serie de instrumente care sa ajute echipa in implementarea noului mod de lucru:
- Lista de probleme identificate si segmentate pe categorii
- Lista de recomandari
- Plan de actiuni pentru adresarea problemelor pe durata programului
Pasul 2 – Training Project Management
Durata: 30 ore / 3.5 zile
Vom pune bazele schimbarii, invatand tot ce este necesar pentru a face Project Management si a coordona proiecte la nivelul dorit.
Metode de lucru:
- Intelegerea modului modern in care se implementeaza proiectele
- Project management training pentru echipa de proiect, care va invata tot ce este nevoie pentru a implementa proiecte cross-functionale. Vom folosi MVPD (minimum viable project deliverables), adica nu ne vom pierde in birocratie, ci vom dezvolta si implementa numai instrumentele esentiale pentru imbunatatirea rezultatelor echipei
- Oferirea unui mediu safe de simulare de proiect, unde poti sa ai obiectii, sa dezbati, sa te joci si sa intelegi in profunzime fiecare element cheie din MVPD
- Familiarizarea cu instrumente si template-uri care ajuta si simplifica activitatea echipei
- Inductie rapida a Sponsorilor/Leadership team, pentru a intelege impactul implicarii lor active in proiect si cum pot gestiona proiecte chiar si atunci cand au o agenda super aglomerata
Dupa ce am obtinut claritate cu privire la modul de lucru actual, a venit momentul sa clarificam si ce trebuie sa stim pentru a schimba lucrurile in bine. Adica sa dobandim cunostintele necesare si sa intelegem corect atat conceptele, cat si ce presupune modul de lucru modern pe proiecte. Este foarte important sa ne asiguram de acest lucru pentru ca, desi literatura de specialitate este usor disponibila si extensiva (sau poate tocmai de aceea), multe materiale si concepte tind sa fie interpretate gresit, ceea ce genereaza mari probleme la transpunerea in practica.
In cadrul acestui pas ne familiarizam cu conceptele, le discutam, le punem sub semnul intrebarii, pana cand ne convingem ca le-am inteles si putem decide in ce masura ne pot ajuta in activitatea noastra.
Pasul 3 – Power Planning Session
Durata: 16 ore / 2 zile
Pentru asigurarea unui start sanatos, mutam activitatea din zona de simulare proiect spre planificarea proiectului TAU, prin sesiuni de lucru colaborativ facilitate: Project Charter, WBS, calendar de proiect, matricea responsabilitatilor, planul de comunicare, matricea stakeholders, risk register, bugetul si orice alt document agreat in etapa de analiza a proiectului.
Mod de lucru:
- 16 ore sau 2 zile de lucru intensiv cu echipa de proiect
- Sesiuni facilitate impreuna cu echipa de proiect
- Utilizarea de instrumente si template-uri, precum si recomandarea de aplicatii software (daca este necesar)
In cadrul acestui pas, incepem sa vedem rezultatele efortului nostru. Ce motivatie poate fi mai buna decat rezultatele concrete obtinute intr-un timp foarte scurt! Acesta este pasul in cadrul caruia vei intelege cu adevarat cat de mare era nevoia de schimbare si imbunatatire. Pentru ca vei vedea cum si cat de bine functioneaza noul mod de lucru in realitate. Obtinem impreuna un start sanatos, o echipa motivata, claritate si incredere in ceea ce facem si ce putem obtine.
Livrabile pe care vei putea conta dupa finalizarea acestui pas:
- Planificarea proiectului in procent de 60-70%, intr-o maniera colaborativa, impreuna cu membrii cheie ai echipei de proiect, la nivel de detaliu/ detaliat pentru primele 3 luni din proiect si o directie clara de urmat pentru perioada ulterioara
- MVPD (minimum viable project deliverables) aplicate pe proiectul TAU
- Structura sedintelor de proiect
Pasul 4 – Sesiuni periodice de Project Review
Durata: min. 4 ore / 0.5 zile saptamanal
Sesiuni de lucru saptamanale menite sa ofere suportul si asistenta necesara pe durata implementarii, completate de coaching 1:1 sau de grup.
Mod de lucru:
- Actualizarea planului de proiect si incorporarea schimbarilor aparute pe parcurs
- Identificarea activa a riscurilor si problemelor aparute pe durata implementarii, definirea unui plan de actiune clar
- Mentinerea ritmului de implementare, definirea de roluri si oferirea de vizibilitate asupra noilor actiuni identificate
- Suport si asistenta in alcatuirea status update si comunicare eficienta cu stakeholderii cheie
Am analizat, am invatat, am inceput sa implementam si am obtinut rezultate. Dar mai avem un pas de facut: sa ne asiguram ca schimbarea inceputa impreuna va continua si va da rezultate in continuare, pe termen lung. Pentru ca livrarea rezultatelor consistente presupune sa facem lucrurile potrivite in mod repetat, actiunile noastre trebuie sa se transforme in obiceiuri. Iar obiceiurile, odata dobandite, pot fi aplicate cu succes in orice proiect viitor, la nivelul intregii organizatii.
Pe durata acestui pas, vom desfasura o serie de activitati care sa ajute echipa in executia proiectului, dezvoltarea de obiceiuri noi si ajustarea:
- Sesiuni de lucru saptamanale – inspect and adapt
- Suport/sustinere/ghidaj in primele luni ale proiectului, cu implicare directa in discutiile/ spetele si deciziile proiectului
- Optional: Shadowing, Facilitarea sedintelor si sesiuni de coaching, daca este necesar
Cauti altceva?
Pentru ca circumstantele si nevoile fiecarei echipe sunt diferite, e bine sa stii ca, in afara de formatul Standard al programului, detaliat mai sus, ai la dispozitie inca 3 variatii ale Acceleratorului, care ar putea fi mai potrivite obiectivelor tale:
Plus
Iti ofera o perioada mai lunga, de 6 luni, de adoptie ghidata a noului mod de lucru si instaurare a noilor obiceiuri sanatoase in activitatea echipei.
Company
Vizeaza transformarea la modul de lucru modern pe proiecte pentru intreaga companie, cu mai multe echipe care efectueaza concomitent aceasta tranzitie.
Rescue
Se adreseaza echipelor care vor sa faca transformarea, salvandu-si in acelasi timp proiectul care nu livreaza rezultatele asteptate.
Descopera Project Management Accelerator
Programeaza o discutie
Descopera Programul
Beneficiaza de avantajele unei implementari corecte
Programeaza o discutie
Descopera Programul
Beneficiaza de avantajele unei implementari corecte
Adreseaza nevoile specifice ale echipei tale
Acest program iti ofera o experienta de invatare completa pentru tranzitia accelerata la o abordare moderna a proiectelor.
Pentru a ne putea cunoaste, a-ti raspunde la intrebari si a discuta despre modul in care programul PM Accelerator te poate ajuta sa-ti indeplinesti obiectivele.
“Principalul avantaj competitiv al unei organizatii este dat de abilitatea sa de a invata si de a pune in aplicare rapid cele invatate.”