Chiar daca angajatii pot da vina pe o multime de lucruri care sa justifice productivitatea lor scazuta, totul se reduce la faptul ca ei lucreaza acolo, sunt parte dintr-o echipa si pana la urma trebuie sa-si faca treaba.
Desi contextul pe care l-am descris este unul relativ simplu, sunt angajati care au deprins obiceiuri si au anumite mentalitati care ii opresc sa fie productivi sau mai bine zis, sa fie atat de productivi pe cat si-ar dori sefii lor.
1. Opriti amanarea si planificati inainte
Sunt destul de multe probleme cu care angajatii au de-a face, unele dintre ele sunt neprevazute, in schimb ce altele reprezinta situatii asupra carora nu au control.
Cu toate acestea, exista momente cand angajatii amana munca pe care o au de facut, ajungand la o amanare fara sfarsit, pana reusesc performanta de a nu mai face acel lucru.
Intr-adevar este mai usor sa spui nu am facut pentru ca… si sa ai o lista lunga de motive, insa mult mai sanatos ar fi sa incerci sa planifici inainte de a amana, sa reusesti sa ai o imagine de ansamblu asupra situatiei si sa poti face ceva cu acele cauze care determina amanarea.
2. Pastreaza-ti concentrarea
Si acum imi aduc aminte din copilarie un citat:
„Rule no 85 kid, concentrate!”
In ziua de azi, intr-un mediu dinamic, este greu sa fii atent la fiecare detaliu si sa te concentrezi asupra fiecarui aspect, astfel incat sa tii totul sub control.
Daca insa reusesti, s-a demonstrat ca oamenii pot face mai multe lucruri in acelasi timp si in plus sunt capabili sa identifice eventualele probleme ce pot aparea astfel incat sa livreze fara erori majore.
3. Nu te mai consuma
Asa si? Ai facut o greseala sau nu ti-ai dat seama de ceva ce se poate intampla la timp. Asta este! Vezi ce poti face si mergi mai departe.
Am vazut destul de multi oameni care se agita si la cateva zile dupa ce s-a consumat momentul. Genul acesta de comportament iti creaza o stare negativa si nu iti aduce nici un beneficiu.
In plus, daca mai asista si altcineva la genul acesta de „discutii/framantari”, starea de spirit se propaga si creezi o imagine nu tocmai potrivita.
4. Nu critica pe altii
Din moment ce ideea de a te consuma si a te critica induce o stare negativa, imagineaza-ti ca ai acest efect si asupra altora.
Ce tie nu-ti place, altuia nu-i face.
Criticand constant, mai ales la locul de munca, reusesti fara prea multe menajamente sa creezi un mediu intoxicat si mizerabil.
Sunt situatii in care critica poate debloca anumite persoane, insa este ceva pe termen scurt si chiar si in aceste situatii afecteaza moralul.
5. In loc sa dai vina pe cineva, asuma-ti responsabilitatea
Cand dai vina pe cineva, acuzi. Un angajat poate da vina pe ceva sau cineva, sau pur si simplu gasim noi o situatie care sa justifice ce s-a intamplat.
Cel mai banal exemplu: cand intarziem cateva minute la serviciu, de obicei este de vina traficul.
Cred ca a venit momentul sa ne mai si asumam anumite probleme si sa fim mai responsabili de ceea ce facem. De cele mai multe ori intarziem pentru ca plecam tarziu.
6. Nu-ti dori sa fii altcineva
Adesea, atunci cand tu faci ceva gresit, stii ca nu este tocmai corect si chiar ai si o explicatie pentru ceea ce ai gresit. In acest sens este important sa vezi zonele pe care le pot imbunatati, atat comportamental, cat si la nivel de abilitati si cunostinte.
Pe de alta parte, poti fi o persoana care incearca sa se incadreze intr-un mediu si nu resuseste, si da, de ce nu, aceasta situatie poate fi deprimanta.
Un sfat ar fi sa incerci sa constientizezi cine esti si sa faci pasi marunti, nu salturi pe care nu esti capabil sa le gestionezi.
7. Nu evita problemele
Munca, viata personala si, in general, toata existenta noastra este plina de probleme.
Nu oricine poate face fata problemelor si poate trece peste cu usurinta, nu toata lumea are o abordare de a rezolva problemele, insa vrei nu vrei, asta e viata.
Singurul lucru care-mi trece prin minte este ca „poate fi si mai rau”, asa ca inarmeaza-te cu o doza de curaj, lasa frica de-o parte, pentru ca daca nu faci fata problemelor, ai o sansa unica sa lasi aceste probleme sa-ti guverneze viata.
8. Pe masura ce problemele devin mai grave, ele isi vor pune amprenta si asupra vietii tale
Chiar daca suna a sfat, este o boala grea sa fii nerecunoscator pentru ceea ce ai in momentul acesta.
Multe persoane nu sunt productive in ceea ce fac pentru ca nu sunt multumiti, de exemplu, de locul de munca pe care-l au. Sa fii nemultumit mi se pare ceva absolut normal si nu fac pe desteptul cand spun asta, dar daca nu esti multumit, gaseste altceva.
Fa ceva si schimba ce te nemultumeste, dar atata timp cat lucrezi inca in acest loc, nu lasa nemultumirile sa-ti afecteze modul in care lucrezi.
9. Ne dorim lucruri noi, dar nu ne dorim schimbarea
Conditiile de viata sunt intr-o continua schimbare, mediul in care iti desfasori activitate este in miscare.
Iti doresti o masina noua, un loc de munca nou, o casa noua, totul daca se poate sa fie nou si mai bun, dar suntem retinuti cand trebuie sa schimbam ceva in viata noastra.
In loc sa rezistam schimbarii, vom fi pur si simplu mai productivi si mai fericiti daca acceptam faptul ca va trebui sa schimbam ceva in viata.
Schimbarea poate aduce lucruri noi, bune, care ne pot face fericiti, asa ca nu incerca sa pastrezi lucrurile asa cum sunt.
10. Oriunde in alta parte
Un obicei teribil al celor care au incetat sa mai fie productivi il constituie urmatoarea idee: cat de fericit pot fi oriunde altundeva, facand orice altceva decat fac acum.
Aceasta este o minciuna, ce se poate ancora puternic in viata ta si care te poate opri pentru moment atat pe plan profesional, cat si personal.
Este important sa te concentrezi pe ceea ce faci acolo acum, in acest loc. Asupra familiei, acasa, asupra muncii de la serviciu si asupra distractiei dupa programul de lucru.
Sa te gandesti la ce a fost sau la ceea ce ar putea fi, nu cred ca poate sa-ti influenteze prezentul, insa sa constientizezi diferite situatii in care te afli si sa fii capabil sa le analizezi obiectiv, iti poate imbunatati viata categoric.
Bun, foarte bun acest articol.
Cu singura observatie ca, la pct. 10, minciuna nu poate fi decat inselatoare 🙂
Ma bucur ca ti-a placut. Multumesc pentru feedback 🙂 cred ca a fost o scapare din dorinta de a accentua. S-a corectat