Am alcatuit o lista de 7 lucruri noi cu care vine Microsoft Project 2013.
1. Template-uri Microsoft Project
In loc sa ai un fisier gol atunci cand deschizi Microsoft Project 2013, acum aplicatia deschide o fereastra cu diferite sabloane de unde poti sa alegi in functie de tipul de proiect pe care il ai. Un fel de inspiratie daca nu stii de unde sa o apuci.
Poti rasfoi printre sabloanele gata facute, poti face import informatii din Excel, poti deschide proiecte anterioare de pe computer sau de pe SkyDrive sau poti crea un proiect nou.
2. Rapoarte grafice
Microsoft Project 2013 inlocuieste rapoartele tabulare din vechile versiuni cu unele grafice, mult mai intuitive, care contin diagrame si imagini vii pentru a evidentia mai bine ceea ce se intampla in proiectului tau.
Poti adauga imagini, animatii, link-uri si multe altele acestor noi rapoarte, tot ceea ce ai nevoie pentru ca informatiile despre starea proiectului sa fie prezentate si intelese cat mai usor.
3. Data de sfarsit a proiectului mult mai lunga
Nu stiu cine are proiecte de sute de ani si la ce ajuta, insa in Microsoft Project 2013 poti planifica activitati pana in data de 31 decembrie 2149, cu 100 de ani mai mult decat in versiunile precedente.
4. Urmarirea predecesoriilor si a succesorilor
Dupa cum suna si numele, aceasta optiune foloseste pentru a indentifica rapid predecesorii si succesorii unei activitati.
Atunci cand ai un proiect complex, graficul Gantt se va aglomera din ce in ce mai mult si va fi greu pentru tine sa urmaresti predecesorii sau succesorii unei anumite activitati. Cu optiunea de urmarire, lucrurile se simplifica. Atunci cand dai click pe o activitate, predecesorii sai vor fi afisati cu o culoare, iar succesorii cu alta culoare, pentru a fi identificati rapid.
Un exemplu poti vedea in poza de mai jos.
5. Lucru colaborativ
O noua caracteristica implementata in Project 2013 este cea a chat-ului cu echipa ta. Mai ales cand echipele sunt ceva mai mari, Microsoft Project 2013 te ajuta sa comunici mai usor cu membrii echipei.
Trece cu mouse-ul peste numele unei resurse umane si iti va aparea o caseta pentru a incepe sesiunea de IM, chat video, email sau apel telefonic.
Pentru a beneficia de aceasta trasatura trebuie sa ai instalat Lync 2010 sau o versiune mai recenta.
6. Partajarea si salvarea fisierelor in cloud
Optiunea este valabila pentru toate suita Office. Atunci cand faci export de rapoarte Microsoft Project, sau date in alte programe Office, vei beneficia de acea caracteristica.
Tehnologia cloud iti permite sa salvezi fisierele in contul tau de SkyDrive sau pe site-ul organizatiei tale pe care le poti accesa de oricate ori esti online si din orice loc.
7. Suport pentru touch
Microsoft Project 2013 iti ofera posibilitatea de a optimiza interfata atat pentru mouse, cat si pentru touch screen.
Sper sa gasesti utile aceste noutati. Daca mi-a scapat ceva si stii ca este adaugat recent, lasa-mi un comment.