Este drept ca nu am mai scris de aproximativ 3 saptamani, insa exista o scuza plauzibila: vinerea trecuta, pe 19 august a avut loc lansarea oficiala a cursului ROI – Method 4 x4.
Asadar, dupa mai multe proiecte de calcul ROI de-a lungul anilor, cu o experienta foarte mare a autorilor, a avut loc in sfarsit Pilotul cursului de ROI.
In cateva cuvinte as putea descrie acest curs ca fiind o injectie care iti ofera intr-un timp scurt:
- culturalizarea de care ai nevoie (ce-ul si de ce-ul),
- o metoda obiectiva de calcul a ROI (cum-ul).
Ce gasesc foarte interesant este ca din puctul meu de vedere este un curs usor de digerat pentru persoanele analitice, dar si un curs foarte educativ care te invata sa obiectivizezi daca nu esti o astfel de persoana.
Este un curs presarat cu foarte multe exemple, metode de prezentare si sustinere in fata decidentilor si bineinteles cu exercitii practice concrete pe echipe, ce se finalizeaza prin calculul ROI.
Metoda de calcul ROI
Ofera o abordare de tip proiect care este menit sa te duca pas cu pas de la propunerea initiativei, pana la raspunsul mult asteptat: ce return on investment am pentru cat am investit?
Mai mult decat atat, este o metoda colaborativa pe durata careia se creaza adoptia cu usurinta. In orice comapanie in care se lucreaza pe proiecte, cred ca poate fi integrata ca metoda de evaluare a initiativelor de business,ca sa nu mai vorbim de sansa unica a vanzatorilor de a inlatura scepticismul clientului.
Daca imi amintesc bine nu cred ca am avut vreodata cursanti la trainingurile de vanzari care sa nu spuna:
- Vreau sa invat cum sa depasesc obiectia cu pretul!
- Vreau sa stiu cum justific pretul?
Pentru vanzatorii care au senzatia ca vand produse sau solutii scumpe, sa inveti sa calculezi ROI pe ceea ce vinzi iti ofera un avantaj competitiv major, pentru ca in primul rand inveti foarte bine produsul si in al doilea rand argumentele tale vor avea o valoare mult mai mare cand vei vorbi in cifre.
Ma bucur pentru ca am avut ocazia sa fiu trainerul acestui curs pilot. Multumesc pentru suport si rabdare celor care m-au ajutat. Multumesc pentru implicare si feedback, participantilor.