Fara o planificare prealabila, oricarui proiect ii lipsesc claritatea si viziunea! Iar intr-un asemenea caz, tu vei deveni asemenea calaretului fara cap. Nu vei stii unde vrei sa ajungi, insa vei conduce, fara resentimente, o echipa intreaga, evident intr-o directie nesigura!
Fara o aplicatie care sa te ajute sa organizezi totul si sa te sprijine in privinta colaborarilor, pot sa te asigur ca viata ta va deveni pustie! Te vei transforma din project manager intr-un asistent bine platit, care alearga dupa task-uri administrative, dintr-o parte in alta. Afirmatia ramane perfect valabila si atunci cand folosesti o aplicatie nepotrivita proiectului tau!
In acest articol, voi atinge un subiect la moda, cel al aplicatiilor de project management sau pentru a fi mai corect in exprimare, daca ma refer la cunoscatori, al aplicatiilor de task management.
In plus, selectia pe care am facut-o se refera la topul aplicatiilor, o ierarhie alcatuita pe baza criteriilor mele. Si ma refer la aplicatii gratuite! Sigur, am mers pe ideea conform careia tot ce este bun si free se potriveste de minune proiectelor mici.
1. MeisterTask
Promovat drept cel mai intuitiv instrument de task si de project management existent pe web in acest moment, MeisterTask se concentreaza pe simplitate, estetica si functionalitate.
Din perspectiva utilitatii, in primul rand gratie board-ului Kanban, va dura probabil cateva minute pana te vei familiariza cu functionalitatile sale.
Nota: Foarte probabil, prima dezvoltare a fost facuta pentru iOS, de unde si idea de simplitate. Ratingurile pe Appstore sunt mai bune decat cele de pe Playstore, iar varianta de android a fost dezvoltata ceva mai tarziu. Ca idee, pozitionarea este:
- Web: The most intuitive project and task management tool on the web
- iOS: The most intuitive project and task management tool for Mac
- Android: A beautiful and intuitive agile task manager for teams
Argumente PRO
Pe langa faptul ca acest program exista in forma prezentata mai sus, el ofera o versiune gratuita, in care sunt incluse maxim 2 integrari.
Tot aceeasi echipa a dezvoltat unul dintre cele mai bune aplicati de Mind Mapping online si evident MeisterTask se integreaza cu MindMeister.
Argumente CONTRA
Pana nu demult, lipsa versiunii de android era considerata un punct slab. Acum, insa, se recupereaza teren in acest sens.
Pret
Pentru mai mult de 2 integrari, pretul porneste de la 9$ / user / luna.
Detalii despre pret: MeisterTask Price.
Video
Mai jos poti vizualiza un film de prezentare.
2. Trello
A doua recomandare pentru software gratuit de project si de task management este Trello!
Tabla Kanban de management de proiect sau de produs este similar cu Meister Task si din acest motiv iese in evidenta.
Folosindu-l, iti poti organiza cu usurinta activitatile, iar din punct de vedere vizual, eu nu cunosc un instrument mai bun decat Kanban. Pot spune ca, inca de la prima aparitie in domeniu, Leankit Kanban, Trello a castigat foarte mult teren.
Legat de popularitatea acestui instrument, am prieteni care, in momentul in care le-am povestit despre Trello, mi-au marturisit ca-l folosesc inclusiv pentru activitatile casnice, printre care alcatuirea listei de cuparaturi.
Legat de functionalitati, Trello iti ofera urmatoarele posibilitati:
- Impartirea unui proiect in task-uri
- Adaugarea etichetelor
- Checklists
- Atasamente
Argumente PRO
Are un design prietenos si intuitiv. Mai mult, pentru proietele personale si in general pentru proiecte mai mici, te poti bucura de versiunea gratuita.
Argumente CONTRA
E destul de complicat sa prioritizezi task-urile. (Desigur, daca este nevoie).
Pret
Pentru varianta platita, pretul porneste de 8.33$/user / luna.
Mai multe detalii despre costuri, Trello Price.
Video
Daca doresti sa urmaresti programul inainte de a-l folosi si vrei sa vizionezi un scurt filmulet, click mai jos.
3. Wrike
Wrike este o aplicatie puternica, atat pentru activitati simple cat si pentru proiecte ample. Desigur, diferenta o va face tipul de subscriptie pe care il detii.
Cateva functionalitati:
- poti crea si prioritiza taskuri in functie de urgenta, spre deosebire de Trello.
- poti folosi “Spreadsheet View”, astfel incat sa editezi foarte rapid mai multe task-uri. Este foarte util atunci cand actualizezi progresul inregistrat pentru mai multe activitati si mai multi useri.
- se integreaza cu Google Drive si cu DropBox, ceea ce inseamna ca ai toata informatia disponibila, intr-un sigur loc.
Argumente PRO
Avem de a face cu un tool puternic de project management, care ofera un raspuns bun pe zona de suport, precum si imbunatatiri periodice.
Pentru varianta platita, ai optiuni de Gantt Chart si cea a integrarii cu Excel si cu MS Project. In plus, in zona colaborativa ajuta mult optiunea de Shared Dashboards!
Argumente CONTRA
Varianta free merge, pe sistemul mai slabut ca-i mai dragut. Din pacate, toate uneltele care ma fascineaza la aceasta aplicatie sunt disponibile doar in varianta platita.
Pret
In cazul echipelor mai mici de 5 useri, produsul este gratuit, pentru o paleta limitata de functionalitati.
Varinta platita incepe de la 9.80$/ user / luna.
Informatii complete despre pret Wrike Price.
Video
4. Asana
Inca de la inceput trebuie mentionat faptul ca Asana este o aplicatie devenita la moda, destul de puternica si gratuita pentru primii 15 useri. Este un instrument care s-a consacrat drept o aplicatie care incurajeaza colaboarea.
Argumente PRO
Usor de inteles si intuitiv.
Argumente CONTRA
Din punctul meu de vedre, cel putin pentru versiunea gratuita, componenta de “Private Teams and Projects” nu este disponibila.
Este un pic atipica aceasta afirmatie, intr-un review, pentru ca tine mai mult de strategia lor decat de capabilitatea aplicatiei. Totusi, pentru mine este un minus.
Pret
Gratuit pentru 15 utilizatori.
Pentru mai multi utilizatori, preturile incep de la suma de 8.33$ /user / luna.
Mai multe detalii despre pret si referitoare la compararea functionalitatilor gasiti Asana Price.
Video
5. Basecamp
Basecamp are o interfata usor de folosit, oferindu-mi prilejul sa repet aceasta afirmatie de-a lungul articolului.
Totusi, probabil ca aceasta este caracteristica principala a aplicatilor populare de project si de task management. Probabil, de aici vine atat popularitea lor cat si capitalul de imagine dobandit.
In plus, Basecamp ofera posibilitatea de a avea o imagine de ansamblu atat a proiectelor individuale cat si a celor aflate la comun cu ceilalti, incluzandu-se:
- task-uri,
- dashboard-uri,
- discutii/convorbiri,
- to-do lists,
- fisiere si documente text.
Toate, dintr-o singura privire! Similar, Basecamp se integreaza cu mai multe aplicatii, astfel incat sa-l poti folosi drept un centru de comanda, iar intreaga informatie sa fie stocata intr-un singur loc.
Nota personala: Consider ca este un instrument foarte folositor. In ce ma priveste, ma gandesc serios ca, dupa mai multe teste, sa migrez catre aceasta optiune in privinta proiectelor mici, spre medii.
Argumente PRO
Interactioneaza cu clientul, pentru comentarii si aprobari.
Echipa de suport este foarte prompta.
Este usor de folosit!
Argumente CONTRA
Pentru optiunea de sheruire cu clientii, pretul este 79$. La alte aplicatii este inclus in pachet.
Exista cateva mici probleme la interfata, insa e posibil sa fi avut parte doar de o experienta izolata.
Nu am vazut inca functionalitati care sa permita si abordarea Agile. Cine stie, poate in viitor.
Pret
La prima folosire, Basecamp este gratuit. Incepand cu a doua, costa 29$.
Si aici vine partea frumoasa: strategia legata de balanta free & cost se refera la echipa, nu la utilizator.
Video
Alte aplicatii
Iata, intr-o ordine total aleatorie, alte aplicatii care au facut subiectul acestui articol insa care nu intra, din punctul meu de vedere, in Top 5. Asta nu inseamna ca, dupa parerea ta, lucrurile trebuie sa stea la fel:
- Centrallo
- easynote.io
- Pintask
- Todo Cloud
- Todoist
- TrackingTime
- Hiveflux
- Projects.tm
- TWProject
- Yiveo
- Kanbantool
- Duetapp
- Smarttask
- Workapps
- Binfire
- Acebot
- Wunderlist (o folosesc pe telefon)
- Leankit Kanban (Prima mea iubire!)
- Am folosit aplicatia inca din 2011, incepand cu vizita lui Stephen Forte la PM Days, insa nu mai are versiune gratuita
- Podio
- Am utilizat si utilizez Podio. Iti ofera o libertate mare, precum si posiblitatea de a customiza aplicatia, dar am observant ca nu mai are optiune gratuita.
- Initial, a fost lansat cu optiune gratuita pentru 5 utilizatori
In cazul in care, in continuare, ti se pare dificil sa te hotarasti si sa alegi una din aplicatiile enumerate mai sus, poti gasi aici un articol pe acesta tema, precum si o matrice de selectie, astfel incat sa-ti facilitez procesul de decizie.
Intrebare: Mi-ar placea foarte mult sa-mi spui ce aplicatie de project si task management folosesti?
Articole similare:
Pentru ca ai ajuns la final, iti mai recomand urmatorul articol:
Salut,
Eu folosesc taiga.io.
Cum vi se pare?
l
Nu am avut ocazia sa-l verific, multumesc pentru sugestie!
Folosesc Asana si mi se pare foarte util atunci cand vine vorba despre proiecte. Foarte fain le-ai adunat in aceasta lista Ciprian. Sunt acum usor de gasit si de ales si de catre cei care inca nu folosesc un astfel de program dar lucreaza pe proiecte.
Multumesc pentru raspuns Monica!
Excelenta treaba, Cip. Felicitari.
Multumesc frumos Iulian!
Suntem o echipa de 4 arhitecti. Am folosit Trello in combinatie cu Toggl (pentru time tracking), acum incercam Teamwork in care poti prioritiza, poti face si time tracking si grafice gantt.
Felicitari pentru articole!
Încercam deja să folosesc Trello.
Buna, spuneti va rog care aplicatie de project si de task management poate fi folosita intr-o retea interna fara iesire la internet?
Salutare, sincer nu mi-am pus problema aceasta în ultima perioada, în trecut am folosit Podio. O alta opțiune este MS Project.
multumesc mult
Buna Aurel,
Noi avem o solutie, se numeste Allegra Project and Task Management: http://www.trackplus.com
Avem versiunea self hosted (folosita intr-o retea interna) si cloud.
Daca te intereseaza te ajutam cu mare placere.
Buna, Ciprian.
Multumesc frumos pentru articol, este foarte util pentru a imi face o idee legat de ce anume caut. Problema mea in acest moment este (si sunt in continuare in impas) ca din descrieri nu imi dau seama care aplicatie este cea mai potrivita pentru proiecte multe, de amploare, cu multe taskuri, pentru o echipa de minim 15 oameni, care sa imi permita sa le prioritizez. taskurile , sa scot rapoarte pe incarcarea fiecarui om din echipa / client / proiect si sa vad timpul alocat si eficienta. 🙁
Crezi ca ma poti ajuta cu un sfat aici, MULTUMESC DIN SUFLET ? 🙂
Andreea
Buna Andreea,
Pentru a oferi o solutie fix pentru ce ai nevoie, imi trebuie mai mult context si o discutie mai amplă. Altfel, pentru a oferi o solutie, pentru proiecte mari/complexe recomandarile mele si ce folosesc de cele mai multe ori, le gasesti aici https://cipriancucu.ro/recomandari/ (tab-ul din dreapta).
Functionalitatile enumerate de tine, le regasesti in majoritatea aplicatiilor, cea mai sanatoasa abordare este sa faci un cont free si sa testezi 2-3 optiuni. In plus, daca echipa nu a mai lucrat pana acum intr-o astfel de aplicatie, prioritar pentru mine este si gradul de adoptie din partea echipei. De aceea, de cele mai multe ori, cel putin la inceput, aleg o aplicatie usor de utilizat care imi rezolva cele mai ardente probleme. Altfel, sa am o aplicatie ce face absolut tot si o folosesc doar eu, nu este de ajutor. Daca vrei sa discutam mai mult, ne putem sincroniza joia de la 8.30, live pe Zoom https://cipriancucu.ro/zoom-project-cafe/, ne cunoastem, vorbim despre aplicatii si ne bem cafeaua împreună.
O zi faina,
Ciprian