Intrebarea acestei saptamani vine din partea Elenei, care are o nedumerire:
“Am o afacere care creste si care are potential bun. Desi sunt relativ la inceput, as dori sa stiu cum pot sa vand, in viitor, aceasta afacere (pasi, platforme, comunitati de urmarit, etc). Problema pe care vreau sa o preintampin este urmatoarea:
Exista posibilitatea sa ma trezesc, la un moment dat, ca am ratat momentul oportun pregatirii acestui pas?”
Buna Elena,
Probabil, intrebarea ta este valabila in cazul oricarei afaceri pe care ai abordat-o la inceput de drum. Am sa-ti raspund din punctul de vedere al antreprenorului si apoi voi ajunge la partea legata de project management.
In primul rand, punctul de pornire este viziunea. Trebuie sa-ti definesti clar unde vrei sa ajungi, ce vrei sa realizezi si cum anume vrei sa schimbi lumea, cu serviciile de care dispune portofoliul tau. Atentie, concentreaza-te pe schimbatul lumii, nu pe serviciile tale!
Apoi urmeaza misiunea, adica motivul pentru care vrei sa faci acest lucru. Sa spunem ca prima etapa de definire s-a incheiat, dupa ce ai procedat cum te-am sfatuit mai sus.
Definire >> Dezvolarea strategiei >> Planificare >> Implementare
Apoi, urmeaza sa pui la punct un plan strategic, care sa-ti ofere limpezime in gandire si claritate legata de modul in care vei reusi sa realizezi ce ti-ai propus.
Calin a scris un articol foarte bun pe aceasta tema si poti sa gasesti aici un ghid practic pentru amatorul de strategie.
Dupa ce ai definit strategia, intra in scena proiectele si project managementul. De aici incolo, urmeaza sa te concentrezi pentru a implementa sectiuni din strategie.
Revenind la intrebarea ta, pasii, platformele si comunitatile de urmarit fac parte din strategie. Modul in care ajungi sa implementezi pasii tine de planificarea strategiei.
Din punctul meu de vedere, este o suprapunere si deja proiectele se contureaza, urmand ca implementarea lor cat mai rapida, cat mai eficienta si cu minimum de batai de cap, sa tina de project management.
Pentru a te asigura ca nu ratezi oportunitati, iti recomand sa planifici din timp si in functie de oportunitati sa ajustezi planul, pentru ca apoi sa mananci flacari, pe partea de executie si de implementare.
Este randul tau: Intreaba-ma!
M-as bucura ca aceasta categorie saptamanala de articole sa fie un succes si sa ofere un numar semnificativ de raspunsuri utile.
Pentru a fi eficient, am nevoie de ajutorul tau. Iata ce poti face:
- Adreseaza o intrebare. Lasa-mi un comentariu pentru fiecare articol din aceasta categorie sau foloseste chestionarul de Q&A .
- Raspunde intrebarilor. In fiecare saptamana, selectez o intrebare si raspund in sectiunea de Intrebari si Raspunsuri. Daca ai o opinie diferita sau daca poti completa raspunsul, alatura-te discutiei!
Multumesc pentru raspuns, multumesc si pentru cunostinta cu Catalin Cavaleru!
An bun, tuturor!
Mă bucur de cunoștință Elena. Un răspuns direct la întrebarea ta este: da, poți să pierzi cel mai bun moment să-ți vinzi afacerea. Exit-ul se pregătește din timp, în funcție de dimensiunile companiei cu 3-5 ani în avans.