De ce merg Project Managerii sa voteze
Departe de mine gandul de a face campanie electorala unui partid pentru alegerile parlamentare sau de a face politica pe blog! Ma cunosti, ma intereseaza doar chestiile serioase, din care invat si uneori va mai povestesc si voua ce pricep eu, de prin lumea aceasta plina de capcane. Cu toate astea, te rog sa mergi la vot!
Una peste alta, va fi un exercitiu pentru unii, o piatra de carat pentru altii, important e sa invatam ceva din toata povestea.
Pe scurt: daca ar fi sa caut partea buna a campaniei electorale, as percepe-o doar ca pe un exemplu, demn de luat in seama, cu diverse conotatii in viata sociala, economica, ba chiar familiala.
Drept si prin urmare, m-am gandit la o paralela intre campanie si fenomenele care ni se intampla in Project Management.
1. Comunicarea este la superlativ, atat in alegerile parlamentare, cat si in proiecte
a. The dark side of the force si dezinformarea este o forma de… informare, care functioneaza perfect. Votati Darth Vader!!! ☺
b. PR-ul si promovarea se culca impreuna iar de cele mai multe ori copilul ilegitim va trezi ropote de aplauze din partea credulilor. Romanii sunt obisnuiti sa iubeasca ceea ce nu cunosc si mai ales ce le trezeste emotii de moment. Votati Yoda!!! ☺
c. Picatura chinezeasca creste adoptia. Te dai in spectacol si de 400.000 de ori, pana cand lumea se obisnuieste cu tine, ba chiar incepe sa te placa! Votati Bruce Lee!!! ☺
d. House of cards nu este un film ci o realitate care din pacate se vede peste tot, in aceasta perioada. Votati toata distributia si regizorul!!! ☺
e. Degeaba iti vezi de treaba, daca nu stii sa-ti gestionezi imaginea, nu castigi capital. Nu te mai gandi la bani, la resurse, lucreaza cu armele care iti stau la dispozitie. Chiar si fara bani, iti poti conferi o imagine sanatoasa, de care trebuie sa profiti in orice moment. Altfel, esti scos din joc! Donald Trump, esti prin zona? ☺
2. Nu conteaza ce ai facut
Important e cat de sigur esti pe ce promiti in alegerile parlamentare sau cat de bine i-ai pacalit. Shhht..nu dau exemple, ca s-a incheiat campania electorala ☺
Scurt intro teoretic
Succesul intr-un proiect este oferit de 2 elemente majore:
- Calitatea livrabilului.
- Gradul de adoptie al solutiei.
In cazul campaniei electorale, chiar daca nu avem un exemplu clar de calitate, aparitia succesiva la televizor, cu trompeta atasata de bot, influenteaza un procent semnificativ si ii ajuta pe oameni sa vada lucrurile in nuante cat mai colorate.
Gandeste-te ca, de fapt, le vinzi ceva! Nu indemn la o asemenea abordare, insa e vorba despre strategie.
3. Daca alegatorii din Romania ar putea imprumuta macar 10% din scepticismul unui recrutor, cred ca am ajunge departe
Asadar, pentru fiecare afirmatie intreaba-te ce dovezi exista si cum anume isi propun tovarasii sa obtina rezultatul dorit.
4. Principiul: Ba pe-a ma-tii!
Sistemul “nu conteaza ce am facut eu, important este sa te distrug pe tine si daca se poate sa ridic si un zid dupa aceea” functioneaza si aici.
Desi nu sunt adeptul unei astfel de abordari, avem parte si in politica si in business de aceasta strategie.
5. Fotbalul si politica merg mana in mana
Nu,nu ma refer la congruentele dintre cele 2 sporturi, ci la asemanarea izbitoare dintre atitudinea unui patron care schimba antrenorul cand vrea muschii lui si modul in care se asteapta romanul ca o schimbare sa se faca pocnind din degete.
6. Rezistenta la “revolutii” este mare, mai ales cand este vorba despre tine!
Daca nu deschizi gura si nu-ti spui punctul de vedere, o vor face altii pentru tine. Si daca ai incercat si nu ai reusit, te lasi pagubas. Ca doar “ce rost mai are sa ma agit, daca tot nu se intampla nimic”.
In loc de concluzie finala, un raspuns la intrebarea din titlu
Fie ca esti multumit de cum decurg lucrurile fie ca nu, dar vrei sa schimbi ceva, MERGI LA VOT!
Altfel, ajungi inevitabil sa decida altii pentru tine.
Multumim pentru analiza, as adauga unul din defectele, oamenilor nostrii „credulitatea” .Sa crezi ce nu vezi si nu „pipai” cu simturile tale,ca sa subliniez asta se cheama credulitate. Am auzit păreri despre probleme care puteau fi descărcate de pe site-uri oficiale ,dar nu cred ca s-au obosit si s-au lăsat purtați de val.
Apropo de viziune si strategie ,de planuri de acțiune. Prea mulți se mulțumesc cu puțin, ne-a mai dat 3-5% si ne mai da 5 % ” fara sa înțeleagă ca dacă vor puțin obțin puțin.Eu nu ma mulțumesc cu 5% la pensie, ci vreau sa imi dea contributia mea.
Rateurile in conducerea anumitor sisteme foarte mari si pana la cele mai mici ,inclusiv viața personală se datorează faptului ca MANAGERI nu au Proiect ,Proiectul nu are Manger si acesta indicatori de performanța .
Analiza este spumoasa, este bine construita dar nu tine cont de cateva elemente care sunt rodul ‘muncii’ de 26 de ani a partidului majoritar:
– cei care au treit 45 de ani in comunism -adica aceia care au acum varste intre 55 si 85 de ani- sunt obisnuiti cu ‘un sigur conducator’ si reactioneaza la principiul ‘va mai dau 100 de lei la salariu’. Revolutia din ’89 a fost facuta cu tineri intre 15 si 30 de ani , nu cu vechii membri de partid !!!
– dincolo de tot si toate trebuie sa recunoastem ca propaganda de dezinformare a fost foarte bine fauta si functioneaza de vreo 20 de ani. Ma refer la sanctionarea prin neprezentare sau prin anularea propriului vot. Am numarat numai printre cei care au ajuns pe pagina mea de FB peste 70 de conturi care imi spuneau cu glas amar : ‘ orice ai vota tot ei fac jocurile’ deci nu mai merge la vot , mai bine faci ceva in casa’… Am avut rabdare sa verific vreo 12-14 conturi.. erau false..:)
-alegerile, da au fost un o lectie despre cum se construieste managementul multimilor. Daca as fi carcotas as spune ca s-au aplicat aproape perfect elemenetele de psihologia multimilor din Psihologia care se facea la ‘Gh Gheorghiu Dej’.
-ce nu au facut ceilalti ‘manageri’? Nu au spus nimic despre tineri ba, mai rau, nu au vorbit limba lor!!! si as putea sa detaliez: USR a cerut donatii, cel care traieste la limita nu are de unde sa faca donatii deci s-a simtit exclus! ANR a avut un discurs coerent, realist, dar la fel ca USR s-au adressat celor care AU UN SERVICIU, AU O CASA, AU O FAMILIE… ori cei care nu merg la vot sunt tinerii intre 18 si 30 de ani -o spun in cunostinta de cauza, am fost observator intr-o sectie de votare de la tara!
Hai, sa auzim de merinde, nopti senine si colinde.