De ce merg project managerii sa voteze…

Departe de mine gandul de a face campanie electorala unui partid pentru alegerile parlamentare sau de a face politica pe blog! Ma cunosti, ma intereseaza doar chestiile serioase, din care invat si uneori va mai povestesc si voua ce pricep eu, de prin lumea asta… plina de capcane. Cu toate astea, te rog sa mergi la vot!

Una peste alta, va fi un exercitiu pentru unii, o piatra de carat pentru altii, important e sa invatam ceva din toata povestea.

Pe scurt, daca ar fi sa caut partea buna a campaniei electorale, as percepe-o doar ca pe un exemplu, demn de luat in seama, cu diverse conotatii in viata sociala, economica, ba chiar familiala. Drept si prin urmare, m-am gandit la o paralela intre campanie si… fenomenele care ni se intampla in project management.

1. Comunicarea este la superlativ, atat in alegerile parlamentare, cat si in proiecte:

a. The dark side of the force: si dezinformarea este o forma de… informare, care functioneaza perfect. Votati Darth Vader!!!

b. PR-ul si promovarea se culca impreuna iar de cele mai multe ori “copilul ilegitim” va trezi ropote de aplauze din partea credulilor. Romanii sunt obisnuiti sa iubeasca ceea ce nu cunosc si mai ales ce le trezeste emotii de moment. Votati Yoda!!!

c. Picatura chinezeasca creste adoptia. Te dai in spectacol si de 400.000 de ori, pana cand lumea se obisnuieste cu tine, ba chiar incepe sa te placa! Votati Bruce Lee!!!

d. House of cards nu este un film ci o realitate care din pacate se vede peste tot, in aceasta perioada. Votati toata distributia si regizorul!!!

e. Degeaba iti vezi de treaba. Daca nu stii sa-ti gestionezi imaginea, nu castigi capital. Nu te mai gandi la bani, la resurse, lucreaza cu armele care iti stau la dispozitie. Chiar si fara bani, iti poti conferi o imagine sanatoasa, de care trebuie sa profiti in orice moment. Altfel, esti scos din joc! Donald Trump, esti prin zona?

2. Nu conteaza ce ai facut. Important e cat de sigur esti pe ce promiti in alegerile parlamentare sau cat de bine i-ai “pacalit”. Shhht..nu dau exemple, ca s-a incheiat campania electorala..

Scurt intro teoretic: Succesul intr-un proiect este oferit de 2 elemente majore:

  1. Calitatea livrabilului.
  2. Gradul de adoptie al solutiei.

In cazul campaniei electorale, chiar daca nu avem un exemplu clar de calitate, aparitia succesiva la televizor, cu trompeta atasata de bot, influenteaza un procent semnificativ si ii ajuta pe oameni sa vada lucrurile in nuante cat mai colorate. Gandeste-te ca, de fapt, le “vinzi” ceva!

Nu indemn la o asemenea abordare, insa e vorba despre strategie….

3. Daca alegatorii din Romania ar putea imprumuta macar 10% din scepticismul unui recrutor, cred ca am ajunge departe. Asadar, pentru fiecare afirmatie intreaba-te ce dovezi exista si cum anume isi propun “tovarasii” sa obtina rezultatul dorit.

4. Principiul: Ba pe-a ma-tii!

Sistemul “nu conteaza ce am facut eu, important este sa te distrug pe tine si daca se poate sa ridic si un zid dupa aceea” functioneaza si aici. Desi nu sunt adeptul unei astfel de abordari, avem parte si in politica si in business de aceasta strategie.

5. Fotbalul si politica merg mana in mana. Nu,nu ma refer la congruentele dintre cele 2 “sporturi”, ci la asemanarea izbitoare dintre atitudinea unui patron care schimba antrenorul cand “vrea muschii lui” si modul in care se asteapta romanul ca o schimbare sa se faca pocnind din degete.

6. Rezistenta la “revolutii” este mare, mai ales cand este vorba despre tine! Daca nu deschizi gura si nu-ti spui punctul de vedere, o vor face altii pentru tine. Si daca ai incercat si nu ai reusit, te lasi pagubas. Ca doar … “ce rost mai are sa ma agit, daca tot nu se intampla nimic”…

In loc de concluzie finala si raspuns la intrebarea din titlu: Fie ca esti multumit de cum decurg lucrurile fie ca nu, dar vrei sa schimbi ceva, MERGI LA VOT! Altfel, ajungi inevitabil sa decida altii pentru tine.

Subscribe To Our Newsletter

Subscribe To Our Newsletter

Join our mailing list to receive the latest news and updates from our team.

You have Successfully Subscribed!