A trecut ceva timp de cand am scris acest articol, insa m-am gandit sa aduc pe blog un extras. Tema este de interes si a starnit recent niste discutii interesante.

“De multe ori suntem pusi in situatia sa negociem atunci cand suntem implicati in proiecte. Unii dintre noi reusesc sa o faca instinctiv, altii nu.

Dar totusi cate din situatiile descrise ca negociere reprezinta o negociere propriu-zisa?
Poate ca nu intamplator, datorita unei lipse de pregatire adecvata de multe ori confundam negocierea cu alte activitati.

Ce imi propun in acest articol este sa stabilesc o delimitare clara intre ce este negocierea si ce reprezinta „celelalte activitati” cu care o confundam.

Context

Cand vorbim de negocierea in proiecte identificam doua scenarii:
–    negociere in relatia furnizor client
–    negociere in cadrul organizatiei

In general, cartile si cursurile de negociere ne invata sa tratam prima situatie si aici vorbim de negocierea pretului, a termenelor si conditiilor contractuale.
Pentru partea a doua, prin literatura de specialitate cam „bate vantul”.
De aceea, pentru multi, cand vine vorba de negociere vin si problemele pentru ca nu poti aplica tehnicile de negociere standard in interiorul organizatiei.
Gata cu „Dirty Tricks”, gata cu „calcatul pe cadavre”, „mortul in casa” si alte povesti!
Cei din jur se asteapta ca un project manager bun sa aiba abilitati de negociere dar sa fie si un coleg bun, respectuos care comunica eficient sa creeze acord si intelegere in cadrul proiectului.”

Articol publicat in 12 ianuarie 2010 si in Market Watch [nr. 121], www.marketwatch.ro.

Comment, feedback, critici, sugestii, intrebari pe www.cipriancucu.ro.

Subscribe To Our Newsletter

Subscribe To Our Newsletter

Join our mailing list to receive the latest news and updates from our team.

You have Successfully Subscribed!