Trecerea de la activitati operationale la organizarea pe proiecte

de | Project management | 2 comentarii

„Trecerea de la activitati operationale la organizarea pe proiecte” este ultimul articol din seria celor 4.

Articolul prezinta 4 niveluri de abordare a proiectelor intr-un mediu operational, sau cum poti face trecerea de la activitatile operationale la organizarea pe proiecte.

Din pacate, nu avem sansa sa facem de fiecare data project management ca la carte si se poate intampla sa citesti un material de specalitate si sa te gandesti ca: „Nu se aplica genul acesta de lucruri la mine”.

Povestea este una interesanta si se poate dezbate si discuta mult pe aceasta tema. Prezentul articol isi propune sa prezinte o prima arbordare si sunt convins, ca fiecare dintre noi, ne-am regasit la un moment dat intr-unul din scenariile de mai jos.

Iata si articolul propriu-zis

Asemanarile intre activitatile cu caracter operational si intre activitatile de proiect sunt foarte mari. In ambele cazuri munca este planificata, exista constrangeri, obiective si termene.

Proiectul este o abordare diferita deoarece are un caracter temporar si o dezvoltare secventiala. Organizatiile folosesc ambele modele de organizare fara ca neaparat cei implicati sa constientizeze acest lucru.

Cand sa folosim o metoda sau alta? Daca decidem sa ne organizam pe proiecte cum putem sa o facem in modul cel mai profitabil?

Provocari

Daca pana acum finalizai cu succes unul, doua taskuri si lucrurile au inceput sa se complice, iti pui pentru prima data intrebarea: cum sa fac treaba asta mai bine. Dupa cateva actiuni pompieristice ies la iveala cateva provocari:

  • desi stiu ca am de finalizat un task seful imi spune ca trebuie sa fac altceva mai important.
  • dimineata trebuie sa fac ceva, dar nu termin pentru ca la pranz am fost chemat intr-un meeting mai important si seara sunt tras la raspundere de ce nu am terminat task-ul de dimineata.
  • simt nevoia sa lucrez mai putin, dar mai structurat, pentru a pune putina ordine in lucrurile pe care le fac.
  • incep foarte multe initiative cu o importanta mare si pe parcurs imi dau seama ca nu sunt pe drumul cel bun.
  • raportez progresul muncii mele dar nu sunt convins ca ceea ce raportez este si urmarit sau ca se tine cont de feedback-ul meu.

Articol publicat in 17 septembrie 2010 si in Market Watch [nr. 128], www.marketwatch.ro.

Sunt aici pentru a te ajuta sa iti transformi proiectele in povesti de succes.

Cand esti pregatit, iata 4 moduri prin care te pot sprijini in calatoria ta:

Consultanta PM si Agile Coaching: Transforma modul in care echipele tale cross-functionale livreaza proiectele cu strategii adaptate nevoilor voastre specifice si sustinerea unui expert in implementarea lor. Am transformat peste 17 ani de experienta practica in domeniu in solutii care asigura un impact real si rezultate palpabile.

Cursuri In-House: Alege cursurile in-house care au contribuit la succesul a peste 5.000 de participanti din diverse industrii si echipa ta va dobandi cunostinte practice in managementul proiectelor, Agile Delivery si managementul schimbarii. Workshop-urile interactive imbina simulari, exercitii practice si exemple relevante, asigurand transferul rapid de cunostinte intr-un mediu distractiv si motivant.

PM Mentors si Scrum Agile Mentors: Programele cu inscriere individuala (3-5 saptamani) ofera o alternativa la cursurile Open. Vei beneficia de lectii video, sesiuni live de coaching si accountability pentru a aplica ceea ce ai invatat si a-ti atinge obiectivele personale.

Inscrie-te la Newsletter: Alatura-te celor peste 2.500 de abonati si primesti articole noi cu informatii utile si tips and tricks pentru a-ti face viata mai usoara in proiecte. Este modul meu de a oferi inapoi comunitatii.

Contacteaza-ma pentru a discuta despre cum putem lucra impreuna!

2 Comentarii

  1. Iuliana

    Într-un proiect didactic se mai folosesc obiective operationale? Mulțumesc pentru eventualul răspuns.

    Răspuns

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *