Folosirea Multiple Views in MS Project

Multiple-views-in-MS-Project-cipriancucu.ro

Folosirea Multiple Views in MS Project

Aproape toata munca pe care o ai de facut in Microsoft Project are loc intr-o anumita vedere (view). Aceste vederi pot fi combinate pentru a-ti usura munca.

Microsoft Project are mai multe vederi prestabilite. In acest articol, vei afla cum sa-ti creezi  propriile vederi sau sa editezi o vedere deja existenta.

Unul din primele lucruri pe care vreau sa ti le spun este ca poti avea active doua vederi in acelasi timp (una principala si una in care sa modifici detaliile). De cele mai multe ori cand lucrez in MS Project aleg aceasta varianta. Adevarul este ca din prima clipa cand am pus mana pe un program MS Office mi-a placut sa-l folosesc la maxim, iar cand vine vorba de MS Project, multiple views, imi ofera viteza de care am nevoie in editare.

 

Planifici proiecte si ai nevoie de ajutor?
Programeaza o sesiune de curs Microsoft Project pentru tine si echipa ta si fa-ti viata mai usoara. Invata tot ce este esential in doar 2 zile!


 

Sa o luam insa cu inceputul:

1.    Folosirea vederilor prestabilite:

Exemplu: Vrei sa ai active in acelasi timp vederile “Task Sheet” si “Resource Form” pentru a modifica si actualiza mai usor datele.

Task → View → Task Sheet

–   sau poti da click dreapta pe panoul din stanga si sa alegi “Task Sheet”

–   aceasta va fi vederea principala.

 1 sau    2

Acum urmeaza sa alegi cea de-a doua vedere, cea de detalii. Pentru a face acest lucru va trebui sa procedezi astfel:

View →Split View → Details → Resource Form

3

 

Dupa cum observi, vei avea active 2 vederi in acelasi timp: Task Sheet si Resource Form.

Se spune ca avand 2 vederi active, in acelasi timp, ti se va injumatati timpul pentru introducerea si modificarea datelor. Acum nu pot baga mana in foc ca asa si este, nu am stat sa ma cronometrez niciodata, insa chiar si atunci cand stii cu exactitate ce ai de facut, este consumator de timp sa te plimbi prin meniuri de fiecare data.

2.    Crearea unor vederi personalizate

Exemplu: Lucrezi la un proiect si vrei sa ai active vederile “Grantt Chart” si “Relationship Diagram”. Va trebui sa procedezi in felul urmator:

View → Other Views → More Views → New → Combination View

 

 4

5

  • New – vei crea o noua vedere (sau o combinatie de vederi)
  • Edit – vei edita o vedere existenta
  • Copy – vei copia vederea selectata

6

  • Single View – vei crea o singura vedere
  • Combination View –vei crea o combinatie de 2 vederi (una principala si alta de detalii)

 7

  • Name – in aceasta casuta vei pune un nume reprezentativ pentru combinatia de vederi pe care vrei sa o creezi
  • Primary view – vederea principala
  • Details Pane – vederea secundara (cea de detalii)
  • Show in menu – daca este selectat,  numele combinatiei de vederi pe care o vei crea, iti va aparea in meniul Details.

 8

–    Selectezi combinatia de vederi creata si apesi butonul Apply.

9

In concluzie:

– MS Project permite sortarea, gruparea si filtrarea datelor. Nu va sterge ceea ce creezi, pur si simplu va modifica ceea ce apare pe ecran si modul in care datele sunt afisate;

– MS Project include mai multe tipuri de vederi personalizate;

– In MS Project operezi cu date prin intermediul vederilor. Acestea pot contine tabele, grupuri, filtre, grafice. De exemplu, vederea Grantt Chart contine un tabel in stanga si un grafic in dreapta;

– Foloseste combinatia de vederi care-ti ofera cea mai mare flexibilitate in lucrul cu proiectul tau.

Acesta a fost articolul despre Folosirea Multiple Views in MS Project. Daca iti folosesc cele scrise mai sus sau esti un expert si simti nevoia sa adaugi ceva, lasa-mi un comment.

Cursuri Ms Project

 

Lasa un comentariu:

Aboneaza-te la newsletter

Sunt peste 3000 de abonati! Alatura-te si tu si vei primi saptamanal sfaturi si informatii utile de project management direct in casuta ta de email!
Nume
Adresa de email