Habar nu are ce vrea, dar se face un proiect pentru asta

Habar nu are ce vrea

Habar nu are ce vrea, dar se face un proiect pentru asta

Inainte de a merge mai departe, opreste-te putin si gandeste-te!

Se porneste o initiativa si cei implicati habar nu au ce vor. Ce faci daca esti pus in fata faptului implinit cand contractul este semnat si proiectul inceput?

Acum, revenind la topica noastra, genul acesta de situatii sunt des intalnite.

Si mai trist este ca cei implicati asteapta prea mult ca sa ia atitudine, pentru ca, atunci cand nu stii despre ce este vorba si nu intelegi ce trebuie sa faci, te concentrezi pe lucruri care-ti sunt la indemana.

  • Sa fie bine;
  • Sa mergem mai departe cu proiectul;
  • Clientul sa fie multumit;
  • Sa gasim o solutie, chiar daca este doar pentru moment si pe termen lung nu functioneaza;
  • Si lista poate continua cu mai multe intiative care, pe termen scurt, te ajuta sa mergi mai departe, insa pe termen lung, genereaza frustrare si in unele situatii chiar blocheaza proiectul.

In continuare, gasesti un scurt metraj de 7 minute in care este prezentata intr-o maniera foarte haioasa o astfel de situatie. Haioasa, daca nu esti tu implicat.

Pentru ca discutia incepe cu tine, ai legatura:

– Spune-mi ce faci daca esti pus intr-o astfel de situatie?

 

 

 

 

 

sursa foto: freedigitalphotos.net

Lasa un comentariu:

  • Codrin

    GENIAL clipul !!!
    Dincolo de clip, situatia este din real life. Cu o observatie: oamenii stiu exact ce vor cand initiaza o astfel de discutie – BANI si “expertul” tre sa le faca proiectul pt ca ei sa obtina acei bani. Dar sa revenim la intrebarea ta.
    Am 2 posibilitati:
    1. Daca resursele imi permit (TIMP, energie, cunostiinte si releatii in domeniul respectiv etc), privesc “povestea” ca pe o investitie si ma apuc si sap sa completez golurile din poveste si sa gasesc cea mai buna abordare. Apoi ii pregatesc “sisteme de prindere” in povestea mare beneficiarului in asa fel inca sa nu fie deplasata de primele vanturi ale unor sedinte ale CA. Abordarea e un fel de “drum spre Golgota”, cu High Imput si Low Output pe termen scurt si un grad mare de risc. E o investitie pe termen mediu si lung
    2. Daca resursele nu imi permit sau povestea nu prezinta interes pe termen lung (din varii motive) – clientul nostru, stapanul nostru si … Cash IN ! Aceasta abordare are si ea un grad de risc, nu am garantia succesului nici macar pe termen scurt dar nici nu ma chinui sa alterez perceptia. E de tip “best efforts”

    Pe un astfel de subiect, discutia nu poate sa fie decat larga si un rezumat precum cel de mai sus e cel mult orientativ. Astfel de cazuri sunt deosebit de frecvente si variate si raspunsul de business, punctual la ele face diferenta intre profit si faliment

    • Ciprian Cucu

      Foarte buna observatia, multumesc pentru input 🙂